Den där speciella saken

Den här speldosan är magisk för mig. Den är förknippad med så många fina julminnen från jularna vi firade hos mormor och morfar. Jag var ganska liten när mormor introducerade mig för den, och jag har fått höra att jag som liten kunde sitta i flera timmar och dra upp den om och om igen. Den spelade "Jingle Bells", samtidigt som Mimmi och Musse gungade på sin gungbräda.
 
Varje år har jag bett mormor ta fram den så att jag fått spela, och varje gång jag använder den är lika magisk. Det går liksom inte att förklara, mer än att den ger julfeeling och framkallar fina julminnen till max! Mormor har under åren fått ganska många barnbarn, och Musse har tyvärr fått offra en arm! Eftersom att jag är mormors äldsta barnbarn har jag blivit lovad att få ta över den när tiden väl är inne, men än så länge får den stå hemma hos mormor och sprida julkänslor!
 
 
Ursäkta suddig bild, det är den enda jag har!
 
Har ni någonting liknande som är lika speciellt för er?
 
 
Kram Axelina
Axelina

Kommentarer
Postat av: Amandas jul

Vilken söt! :) Jag har tyvärr inget jag fastnat för, utan jag älskar allt jag har ;)

Svar: Haha, å andra sidan är det inte så dåligt det heller :D
Axelina & Ellen

2013-10-18 @ 17:03:08
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Ann-Charlotte

När jag var liten hade vi alltid vårat julgodis i en fin träskål med tre fack. Nu har mamma skänkt den till mig och jag måste alltid ha den på vardagsrumsbordet på julafton fylld med knäck mm... Visst är det underbart med saker som får oss att känna oss som barn igen och påminner om barndomsjular..!

2013-10-21 @ 17:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback