Julplaner

I helgen var jag som sagt hemma hos familjen i Skåne och laddade batterierna, helt underbart! Till min lycka blev det en hel del prat om jul, just med tanke på att jag nog inte kommer att åka ner nån mer gång innan jul. Jag har lovat mamma att jag ska baka en massa, och hon har lovat mig att hon ska pynta mer än någonsin, haha!
 
Det känns så nära nu, nästan bara två månader kvar! I år kommer vi även ha mormor på besök, vilket jag tycker är jättemysigt, hon är så mysig och bidrar så till julstämningen. Glömmer aldrig jularna jag firade hos henne när jag var liten, de var verkligen magiska! En ny sak för i år som jag och mamma bestämde att vi vill göra är att gå på julbön! Hos pappa har vi som tradition att alltid göra det, och jag tycker det är så mysigt! Jag går aldrig i kyrkan annars men just till jul kan jag tycka att det är så fint och stämningsfullt med alla julsånger! Sen har jag också minnen från när jag var liten, då var vi alltid på julbön. Så det blir förhoppningsvis nytt för i år, att även med mammas familj besöka kyrkan.
 
Hur brukar ni göra? Är julbön en viktig del av ert firande, eller något helt onödigt?
 
 
 
Kram Axelina
Axelina

Kommentarer
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Så mysigt :) Julbön brukar vi inte ha i vår familj. Men några andra traditioner har vi istället!

2012-10-23 @ 07:58:06
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Victorias Jul

Vi brukar aldrig gå i kyrkan på jul, min mormor och morfar brukade gå på julaftonskvällen förut men de gör de inte längre.

2012-10-23 @ 10:39:54
URL: http://victoriajul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback