Inköp

Som ni ni säkert redan förstått så älskar jag att julshoppa på Ikea. Anledningen till det tror jag är för att de alltid är lite innan alla andra. Redan nu har de alltså fullt pyntade granar i butiken och massor av julkulor till salu.
 
Idag var min sista lektion inställd och jag tyckte att det var en mycket bra ide åka till Ikea stället för att sitta hemma och göra läxor. Redan på bussen påväg dit bestämmde jag mig för att jag bara skulle titta och inte köpa något.
 
Väl inne på Ikea valde jag mig för att inte ta en sån där stor gul påse. Jag intalade mig själv att jag på grund av detta inte skulle handla något och knatade vidare genom varuhuset. Jag kan ju säga att detta inte höll särskillt länge. Redan efer några meter hittade jag ett scrapbooking-kit fullt med tomtar och granar. Jag kunde ju bara inte åka hem utan det!
 
 
När jag sedan kom till "julparadiset" fans det inget stopp! Jag plockade på mig allt jag kunde få plats med i mina två händer och lite mer (jag hade ju valt att inte ta någon kasse...). Full med julglädje, saker i hela händera, mellan armbågarna och presentpapper uner hakan vandrade jag sedan visare mot kassorna.
Nu är jag några hundralappar fattigare (tur att Ikea är billigt!) men många julkulor rikare!!
 
 
Här är några saker jag lyckades få med mig till kassorna. Jag gillar verkligen Ikeas julsoriment i år. Massor med snöflingor, röda toner och mycket glitter! Kan det bli bättre?
 
Varma kramar från en Ellen full med julkänslor
Allmänt

Kommentarer
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Jag MÅSTE till IKEA snarast! :D

2012-10-18 @ 08:43:15
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Amandas jul

Ja, kan tänka mig att det är svårt att gå på IKEA utan att handla nåt ;)

2012-10-18 @ 18:46:09
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag köpte också de vita hjärtana - sååååå fina!

2012-10-19 @ 07:46:12
URL: http://julilaloland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback