"En hederlig jul"

Nu var det ett tag sedan något uppdaterades här. Jag har varit fullt upptagen med plugg heeela helgen, förstår inte att det kan finnas så mycket att göra, men det finns det tydligen!
 
Idag fick jag i alla fall lite tid över, och spenderade den tiden i telefon med familjen! Jag fick äntligen pratat lite med min 11-åriga lillebror, vilket annars brukar vara omöjligt! Sitter han inte och spelar tvspel så är han ute och leker med sina kompisar och man får nästan aldrig tag på honom. Därför blev jag så himla glad av vårt lilla samtal idag. Vi började prata om julen, diskuterade lite kring när jag skulle komma hem och så. Jag frågade honom vad han ville hitta på i jul, och till min stora förvåning sa han inte något som innebar teve- eller datorspel, haha! Istället sa han att han vill vara med familjen, julbaka, titta på julfilm och bygga snögubbar. Han avslutade med att säga att "i år vill jag ha en hederlig jul". Åh, jag tyckte det var så gulligt! För det första trodde jag inte ens att han kände till ordet "hederlig", och att han sen vill julmysa med mig istället för att spela tevespel är ju helt fantastiskt!
 
Lillebror framför granen för några år sen!
 
Till er julbloggare som har barn i min lillebrors ålder, hur ser de på de här med julen? Är de lika förväntansfulla som ni?
Axelina

Kommentarer
Postat av: Johanna

Här pratas det mest julklappar och önskelistor. Men de är ju bara 4 och 8!

2012-11-04 @ 21:30:46
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Helly

ha ha ha, det ska börjas i tid och du kanske har smittat honom med julglädjen?! Gulligt. Jag har brorsbarn som är i den åldern och de vill verkligen ha en hederlig jul. De vill ha hela släkten samlad.

Sv. tack, det är alltid härligt med städade skåp :)

2012-11-04 @ 21:53:52
URL: http://blogg.amelia.se/julhoshelena/
Postat av: Jessica

Va sött! Men du har väl gnuggat av lite julnördighet på honom kanske ;)

2012-11-05 @ 06:24:19
URL: http://julilaloland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback