Lucia

Denna underbara dag! Jag vaknade lite innan sju (måst sädag att det nästan var ännu mysigare förr när luciasändningen redan var kl 6, kändes mer speciellt då!), tände massa ljus och tog fram frukost, inkluderat en lussebulle. Luciafirandet i år var bra, som alltid, men dock tyckte jag inte att det hade DET, det där lilla extra. Det var ganska vanligt, och den där rapparen vet jag inte vad jag tyckte om.. När det gäller luciatåg är jag nog ganska gammalmodig av mig och hade nog hellre sett att man tänkt om angående rappen, tycker inte riktigt att den passade in. De sjöng bra och var jättesöta, lite yngre än vanligt i år väl? Vi fick höra en himla massa versioner av Staffansången men inte så mycket annat kul. Dock slog ju "Nu tändas tusen juleljus" allt annat i hästlängder, SÅ fint!
 
Efter SVT:s luciafirande begav jag mig till ett snabbt avklarat gruppmöte i skolan. När det var klart var tanken att jag och min kompis skulle träna, men det blir inte alltid som man tänker haha! Med säkert 18 minusgrader ute och ett fruktansvärt kaffesug bestämde vi oss för att istället för träning ta en värmande fika - det är ju trots allt Lucia!
 

Nu ska jag bara ta det lugnt och kanske se någon mysig film! Kram på er!
Axelina

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mysigt! Jag hinner aldrig se Lucia på TV nu för tiden, det är stress och jäkt-morgon istället! Men för 8 år sedan såg jag Lucia på TVn på BB. Det kändes lite speciellt!

2012-12-13 @ 17:56:34
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback