Juligare och juligare för varje dag!

Nu har jag inte bloggat på hur länge som helst, förlåt! Vi har haft lite lov och annat och har haft väldigt mycket besök, vilket innebär att vi knappt varit hemma. Men det betyder också att jag har varit inne i stan hur mycket som helst, och sett att Paris verkligen börjar förbereda sig inför vad som komma skall!

Vädret är fortfarande alldeles för milt här, ca 17 grader.. Inte kul! Hösten är dock här, och det gillas! Jag längtar så till när de börjar tända all belysning de nu är påväg att sätta upp. I den stora gallerian LaFayette håler de på att sätta upp megastora julbelysningar! Och i Operan har de redan tänt sina julgranar:)

Dock längtar jag fortfaranade hem till Sverige och det kallare klimatet. För att gottgöra Sverigesuget lite ska vi snart ta oss till IKEA för att köpa lite julprydnader och annat mys. Sen ska vi också ha en bakdag, och baka mängder av lussebullar! Jag får sån julabstinens här borta.. hade jag varit hemma så hade jag vid det här laget lyssnat på julmusik dygnet runt, köpt hem massa mysiga julprydnader och annat kul, men här får jag inte ens lyssna på julmusik, mina kompisar förbjuder mig, haha! Men bra är kanske det, då kommer jag förhoppningsvis uppskatta julen ännu mer när den väl kommer!


Julbelysningen uppsatt på LaFayettes väggar!


Förhoppningsvis kommer det lite senare att se ut såhär!


Jag vet att jag varit dålig på att blogga härifrån och hoppas verkligen att jag kommer att få mer tid att göra fler inlägg, jag ska göra mitt bästa! Det kanske inte blir varje dag, men så ofta jag kan! Sålänge får Ellen underhålla er med svenska julförberedelser;)



Kram Axelina


Axelina

Kommentarer
Postat av: Tomtens Dotter

Om det är nån tröst så är det inte så himla mycket kallare i sverige...



Jag har fått mina ljusslingor nu förresten, tack för tipset. Har lagt ut bilder på hur det ser ut också så klart.

2011-11-07 @ 18:38:23
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Lisas Vinterland

Gud vilken stämning det ser ut att kunna bli! Vi har det inte så mycket kallare än 17.. typ 10-11 grader och blåst till o med i norrbotten :P panik om vi inte får vinter snart alltså!

2011-11-08 @ 01:17:11
URL: http://lisasvinterland.blogspot.com
Postat av: Falksonchristmas

Skall bli spännande att se fler bilder tack för att du fotar och laddar upp!

2011-11-10 @ 16:30:54
URL: http://falksonchristmas.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback