Tävling hos Sanna!

Jag är med och tävlar på Sannas Christmas om den underbara och omtalade Julboken!


Tävlingen går ut på att berätta om en speciell jultradition man har i sin familj, gammal som ny. Fick tänka ett tag, men kom sedan på en mycket rolig sak vi gör hos pappa, som kanske inte alla familjer gör, haha!

Varje julaftonsmorgon kommer pappa in i barnens sovrum iklädd tomteluva och morgonrock och sjunger Adam's Julsång (Oh Helga Natt)! Det ska tilläggas att pappa aldrig tar en ton i vanliga fall, och det låter inte allt för vackert. Ändå är julstämningen total när julafton har börjat på detta sätt! Man vaknar med ett leende på läpparna och det är jul på riktigt!

Detta är den tradition vi haft i ett antal år nu, och det var först nu jag verkligen tänkte på att det verkligen är en tradition!

Tävla ni med vettja;D

//Axelina

 

Axelina

Kommentarer
Postat av: Therese

Mysigt! :)

2010-10-20 @ 07:43:46
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Tess

Haha, vilken rolig grej! Sånt uppträdande brukar man ju behöva betala stora pengar för! ;)

Sv: Hmm, finns det inte redan någon officiell lövsniffardag? Borde det göra tycker jag... Annars får du starta upp en! ;D

Tack för att du längtar med mig :D Slår vi ihop oss kanske vi kan längta så mycket att tiden går lite snabbare. Det hade varit mycket uppskattat! ;)

Tänkte inte ens på att julkalendern kanske inte kommer utspela sig under jul; det hade ju varit hemskt!!!

2010-10-20 @ 20:28:02
URL: http://julhostess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback