Mysmorgon!

Jag sa till mig själv, att denna julen skulle jag försöka lugna mig, och vänta med julmusiken till november åtminstone - ändå sitter jag här och lyssnar... Det går inte att hålla sig! Jag mår så bra av julmusik, blir så lugn. Och nu speciellt i tentatider, är det så underbart att vakna, sätta igång lite julmusik, äta frukost och läsa runt på alla andra julbloggar. Då orkar man med dagen bättre!

Tänkte att jag skulle svara på lite julfrågor som jag sett cirkulera bland bloggarna:) Denna listan hittade jag hos Lisasjul!


Vad brukar du göra under december?


Försöka njuta så mycket som möjligt av allt runtomkring! En massa julbak, planering och julklappsinköp (jag är så himla dålig på att vara ute i god tid när det gäller det, ibland har jag varit tvungen att ge mig ut på julafton... måste bättra mig där!)

Film-måsten i jul?


Jag älskar Grinchen, tycker den är helt underbar! sen såklart Ensam hemma-filmerna. Är en Disneyfantast så Musses julfilmer är även ett måste:)

Känner du julstress?

Det tror jag alla gör, nån gång! Jag har alltid så höga förhoppningar om att "Denna julen sa bli perfekt, precis som när man var liten", och då ställer jag massa krav på allt som ska fixas.. Men det hör liksom till, så nån stress är det kanske egentligen inte, haha!

Vad är bäst med december?

Oj, det finns så mycket! Älskar att det är mörkt, så man kan tända en massa ljus hela tiden! Snön är ju underbar:) Själva känslan av att det börjar närma sig, alla småsyskon som är så himla förväntansfulla!

Godast på julbordet?

Julskinka och rödbetssallad!

Ovanlig vana kring jul

Vi har ett "mini-julbord" kvällen innan julafton! Mamma griljerar alltid skinkan då, så det blir att man tar fram lite annat också och sitter och myser; sent på kvällen ska det vara!

Hur ser er julafton ut?

Det beror verkligen på om jag firar med mammas eller pappas familj! Detta året firar jag med mamma, så kan berätta om det.. Är nog ganska traditionellt. Julstrumpa på morgonen, såklart:) Sedan kollar barnen på Kalle Anka och efter det äter vi. Sen brukar vi ha julklappsutdelningen ganska sent!


Favoritjul-låtar?


Ehm.. finns ju så många! men This christmas, Have yourself a merry little christmas, och The christmas song är några favoriter!

Vad brukar du ge bort i present?

Helst något de inte vet om att de kommer få, eller inte önskat sig (men som man vet att de gillar såklart)

Vad tycker du inte om på julbordet?

Sillen! annars går allt annat ner!

Vad vill du ha i julklapp?

Blir svårare ju äldre man blir tycker jag... Har inte hunnit tänka ut något än! 

Godaste julgodiset?

Kola och knäck:)

Vart ska ni fira jul i år?

Hos mamma i Skåne! Med alla syskon och kanske även mormor.

Hur många brukar ni vara på julen?

Vi var fler för några år sen, nu brukar vi oftast bara vara familjen. Då blir vi 6 i ena och 7 i andra:)


Har du firat jul utomlands, eller kan tänka dig göra det?

Nej, och skulle ALDRIG kunna göra det heller!


 

/Axelina

Axelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback