Kan det bli för mycket?

Nu när Ellen gjort ett så fint inlägg om julpynt kan jag ju inte låta bli att flika in med en liten grej!

Kan det bli för mycket? Den frågan har jag ställt mig många gånger när det närmar sig jul. Kan man julpynta för mycket? Kan det bli för mycket av det goda? Jag har kommit fram till att under julen kan det inte bli det!

 

Under resten av året är jag ingen ”pyntoman”; kan tycka att hus fulla med massa prydnadssaker känns som lite bad taste. Dock förändras hela min syn på det när julen närmar sig. Jag kan sitta i timmar framför IKEAs hemsida och drömma om vilka saker jag vill köpa; allt från ljusslingor till servettställ. Det är så konstigt att jag plötsligt tycker att det inte kan bli för mycket. Under julen tycker jag verkligen inte att ”less is more”, utan tvärtom!

 

Jag älskade jularna när man var barn och firade hos mor- och farföräldrarna. Där fanns så mycket att titta på! Små tomtar och ljus överallt, speldosor som spelade julsånger, allt! Julen är den tid på året där man får lov att vara lite överdriven, utan att det ses som konstigt.

 

Mer julpynt åt folket!

 

//Axelina

Axelina

Kommentarer
Postat av: Lisa

SV: Ja detta är som i en dröm! Blev helt överlyrisk, måste rent ut sagt tagga ner några grader för att kunna somna inatt! ;D haha. Men det låter jättekul, roligt att jag inspirerat!! Ni har lyckats jättebra med design och allt därtill, dundermysig denna bloggen!! =)Sätter upp er blogg under "länkar" på min sida :)

2010-10-11 @ 23:13:09
URL: http://lisasjul.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag håller med, julen är verkligen den högtiden man bara ska ösa på! :)

Vad kul att ni har startat en egen blogg!

Och att ni är två, det hade jag ingen koll på, haha!

Er design är förresten jättefin, nu blir jag ännu mer sugen på att fixa till min. Hur har ni gjort den?



Sv: Det var nog lika bra att ni inte hört talas om Tomtar och troll, haha. Finns så många mysigare. Vilka filmer är det du har köpt, som kommenterade? (Det här börjar bli förvirrande ;) )

2010-10-12 @ 11:20:52
URL: http://julhostess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback