Julmarknad i Jakriborg!

Om ni bor i Skåne eller i närheten finns det en julmarknad ni inte får missa! I Hjärup (utanför Lund) har de byggt upp en "medeltida hansastad" som varje vinter har en jättemysig julmarknad. Jag har varit där, och det är så mysigt och riktigt gammeldags!

Än så länge finns det inte så mycket info, men detta är vad jag hittat:

Marknaden har öppet den 11e, 12e, 18e och 19e December, mellan 11-17.

"Kom och upplev genuin julstämning i medeltida miljö. Många hantverkare som visar gediget hantverk bla handstöpta ljus, halm och tovade tomtar. Juldelikatesser som brännvinssill, ost, enbärsmust och spettkaka. Luciatåg och underhållning, träffa tomten åk häst och vagn m.m."



//Axelina 

Axelina

Kommentarer
Postat av: Lisa

SV: Så härligt! Ja gör det :) ska också ladda upp en massa bilder till jul när allt är uppe! Gu så mysig julmarknaden där verkar! Jättemysig. Det är nog bland det bästa som finns, mysiga julmarknader. Tyvärr är det ofta så iskallt här uppe att man knappt vågar gå ur huset då dom äger rum.

2010-10-22 @ 12:32:06
URL: http://lisasjul.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag bor i Gävle, men det verkar som att de fått mer snö söderut. Vi fick litegrann bara. Men vi har minusgrader så kanske kanske kommer det mer! :)

2010-10-22 @ 15:30:42
Postat av: anna

sv: åh tackar! det är stilmallen fashion, fast jag har ändrat alla färger, bredd, storlek och typsnitt. och så header då med :)

2010-10-23 @ 15:03:51
URL: http://annaandeersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback