Julkalendern

Jag har riktigt höga förväntningar inför årets julkalender!
Jag har tänkt på hur viktigt det är att man gillar julkalender (nu är jag väldigt kräsen.. ) Men jag har tycker att de som har varit de senaste åren har varit riktiga besvikelser. Supersnälla SiverSara och StålHenrik var väl helt okej, men aldreles förmycket sång för att jag skulle orka med den. Skägget i bervlådan vill jag inte ens prata om...
En julkalender ska vara lättsam och rolig! Man ska kunna kolla på den och hänga med fast man halvsover i soffan på morgonen. Håller ni med eller har jag helt fel?



Årets julkalender heter Hotell Gyllene Knorren, läs mer om den här!

//Ellen
Ellen

Kommentarer
Postat av: Stockholmsjul

Jag har också höga förväntingar på Hotell Gyllena Knorren! känns som att det kan bli lite Mysteriet På Greveholm känsla över den :)

2010-10-14 @ 20:39:41
URL: http://stockholmsjul.blogg.se/
Postat av: Tess

Håller med om de senaste årens kalendrar. Hoppas verkligen på den här!



Sv:

Axelina: Maria Montazami är väl helt underbar?

Hade det inte varit roligt med henne som julvärd? :)

När min syster fyllde 30 i tisdags ordnade jag så hon fick en grattishälsning av Maria. Gissa om hon blev glad? ;)

Tack för det om sakerna från ellos, är själv väldigt nöjd!

Har längtat så länge efter en ny liten vovve, det är en japansk spets :) liten vit dunboll som kommer försvinna i snön, haha!

Ellen: Mer tid att njuta av musiken är ju bara bra egentligen. Tror det är omöjligt att tröttna ;)

Visst är kudden fin, och bara 49kr för fodralet (tips, tips ;) )!

Det här kan vara historiens längsta kommentar, haha, men man vill ju svara på allt!

2010-10-14 @ 20:44:18
URL: http://julhostess.blogg.se/
Postat av: Maries Julstuga och Pysselblogg

VAd kul att hitta till er fina julblogg.

Visst vill man ha bra och juliga kalendrar!!

2010-10-14 @ 21:21:10
URL: http://www.gladers.net
Postat av: Therese

Håller med om att det varit dåligt det senaste, även SilverSara och StålHenrik var dåligt tycker jag. Tacka vet jag Sunes Jul och Julens hjältar! :)

2010-10-14 @ 21:34:16
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Tess

Och nu måste jag ju svara igen, haha! Känns som jag tar över hela ert kommentarsfält ;)

Sv: Så du håller också till i Skåne en del? Vad kul!

Känns som att alla andra är uppe i norr och gottar sig i snön, haha!

Hoppas det finns i Malmö också då, men det borde det ju!

Jag mailade och kommenterade på hennes blogg bara. Jättesnällt att hon ställer upp så :) Vad kul med idolkort, nu blir jag allt lite avundsjuk!

Tror ni kommer få se mååånga kort när vovven kommit, haha!

Säg till när du ändrat dig om att långa kommentarer är bra, haha! Annars får vi nog starta upp en chatt eller något ;)

2010-10-14 @ 21:54:51
URL: http://julhostess.blogg.se/
Postat av: Tess

Sv: Skåne är verkligen jättehärligt. Jag kommer egentligen från Halmstad, men det är så mysigt att få chansen att bo i Skåne också. Underbar dialekt :)

Blir det som förra året ska det ju iaf bli snö till och med här nere!

Visst är det kul att ha diskussioner via kommentarsfältet? Är så tråkigt när folk kommenterar så man märker att de inte ens läst inlägget. Eller, ännu värre, inte kommenterar alls! ;)

Nu ska jag nog dra mig för kvällen och titta lite på sambon istället för datorn. Minns knappt hur han ser ut;) God natt! :D

2010-10-14 @ 22:16:01
URL: http://julhostess.blogg.se/
Postat av: Lisa

Spännande! Hoppas att den är BRA. Det behövs nått som är bra. Orkar inte att alla julkalendrar som är moderna lika gärna kan vara midsommarprogram ;) ingen snö eller nått. Men kanske i denna! SV: JAA du måste bara göra rocky road! Alltså man äter ju ihjäl sig så lite varning där :)) ska faktiskt göra detta IMORN :) lägger upp bilder över baket på kvällen då!! Fixa ingredienser på morron. MMM! Underbart.

2010-10-14 @ 22:28:18
URL: http://lisasjul.blogg.se/
Postat av: Therese

Hm, kan inte kommentera på ditt senaste inlägg om julmusik i oktober. Det kommer bara upp att sidan saknas typ. Men för egen del så försöker jag styrsla mig med julmusik till mitten av november. Jag har inte vågat testa att lyssna på det innan av rädsla av tröttna eller att det ska bli "urvattnat". Däremot längtar jag mycket :)

2010-10-14 @ 22:44:46
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Lisa

SV: Åh, skulle aldrig fixa jul utan gotte! Fredagar kan man unna sig, men jag hade också planer på att ta det lungt med godiset! Fredagar är den heliga godisdan, resten av veckan får man blunda ;) Hoppas på Gyllene Knorren då! Måste kolla upp den mer.

2010-10-14 @ 22:52:29
URL: http://lisasjul.blogg.se/
Postat av: Pyret

Hej!



Här är jag, den riktiga Pyret, med min helt nya hemsida.

Jag medverkar i långfilmen "Hotell Gyllene Knorren"

men tyvärr inte i julkalendern. Filmen kommer i februari 2011.

Kika in till mig vetja!



/Pyret

2010-10-23 @ 19:39:59
URL: http://minigrisen-pyret.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback