Jul-längtan!

Det är inte långt kvar till julafton nu! Mindre än tre månader, ganska mycket mindre än tre månader faktiskt. Jag tycker att man redan kan känna en tydlig julstämning, tända ljus, frost på morgonen och varm choklad sena, mörka kvällar. Fast jag är ju som jag är, ser jag något rött så tänker jag på julen ovasett årstid!
Jag hörde faktiskt att den första snön har fallit! Långt uppe i Lappland så är det nu vitt på marken. Här nere i Uppland får vi nog inte mer än frost på ett bra tag... Men oj, vad jag längtar! Snögubbar, snöbollskrig och pulkaåkning, det låter ju bara för underbart :)



Så här ser det ut där uppe just nu! Eller nej, kanske inte riktigt än...


// Ellen
Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback