Snart december!

Jag kan knappt förstå att det är december i övermorgon, känns helt osannolikt. Jag har liksom inte tänkt på det på riktigt förrän nu! Man hade så mycket fokus på första advent, det har varit allt jag tänkt på. Men på onsdag är det FÖRSTA DECEMBER! Har fortfarande inte köpt nån julkalender..:( Alla jag hittat har varit så fula, inte alls juliga och mysiga.. Får försöka klara mig utan om jag inte hinner hitta någon innan dess.

Fick lite hemlängtan idag, känns konstigt att inte ha familjen runt sig när det börjar närma sig jul. Tycker jag har fått väldigt mysigt här i lägenheten, och försöker skapa så mycket julkänsla som det bara går, men det saknas alltid någonting när man inte har familjen hos sig! Tänker på hur fint det ser ut där hemma nu, och kom att tänka på våra mysiga adventstraditioner. Vi brukar alltid ha en stor fika med massa lussebullar och glögg. Sen brukar jag och mina syskon alltid få en liten adventspresent! Men ska inte klaga på min första advent! Den firades med underbara vänner och pepparkaksbak!:)



Den 17e bär det av ner mot pappa, och den 22a åker jag till mamma, där jag ska fira jul! Längtar ihjäl mig! Hoppas ni har haft en fin vinterdag (vi har haft -14 grader idag!)!



//Axelina
Axelina

Kommentarer
Postat av: Therese

Förstår att du saknar din familj! Men mysigt att fira med vänner och pepparkaksbak också. :)



Sv: Ja, de blev väldigt smaskiga faktiskt. :)

2010-11-30 @ 10:14:47
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback