Pepparkakshus!

Jag har aldrig varit bra på att bygga pepparkaks hur och det brukar sluta med att jag tillsammans med min familj istället äter upp delarna. Men idag såg så hittade jag en bok som heter "Pepparkakshus & Mera Julbus" och blev genast sugen på att göra ett nytt och mer seriöst försök med huset i år. Jag kanske inte satsar på ett stort slott, men ett litet dass borde jag väl ändå kunna få till. Jag ska nog köpa boden och på riktigt träna och försöka om och om igen tills mitt lilla hus står där!





Visst är de fina! Jag fick massor av inspiration av dessa bilder. Det finns många flera i boken och en massa beskrivningar på hur man bygger stora slott! Det vill jag verkligen lära mig! Brukar ni bygga pepparkakshus?

//Ellen



Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback