Disneyjul!

Jag har alltid varit lite av en Disneynörd, och förknippar nästan alltid julen med Disney, och Disney med julen! Allt från filmer, till musik och små julspeldosor!

Mormor hade den finaste speldosan någonsin när jag var mindre! Den föreställde Musse och Mimmi som satt på en gungbräda i vinterkläder, och när man drog upp den spelade den Jingle Bells. Jag minns att jag var helt fascinerad av denna sak, och kunde sitta och lyssna och titta på den i timmar! 

Och musiken! Älskar Musses och hans vänners julskiva, och lyssnar sönder den på Spotify, så tänkte dela med mig av länken:)


Various Artists – Disney Merry Little Christmas




Och för att inte tala om filmerna! Vilken stämning!  Julen är inte fulländad utan Disney tycker jag, vad säger ni?



//Axelina

Axelina

Kommentarer
Postat av: Stockholmsjul

Disney till julen är ett måste för mig! SOm du säger har de verkligen en helt otrolig julstämning! :)

2010-11-02 @ 20:09:23
URL: http://stockholmsjul.blogg.se/
Postat av: Lisa

ååååå, så perfekt! Tack för länken!! Har faktiskt inte hört skivan alls! Nu blev jag överlycklig :D Blev typ knäsvag när jag startade upp första låten.. fast avbröt på en gång, kan ju inte lyssna ännu xD men den kommer NÖTAS 1:a december! Hur kan man ha missat nått så nödvändigt :o

2010-11-02 @ 23:15:10
URL: http://lisasjul.blogg.se/
Postat av: Therese

Har inte heller hört skivan, så jag får ta och lyssna på den, tack för länken! :)

2010-11-03 @ 10:34:07
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback