Lucia

Idag är det Lucia, jag förstår verkligen inte hur snabbt tiden går! Lucia är speciellt för mig, jag blir helt förtrollad när jag ser på luciatåg, det är något av det finaste som finns verkligen. INGEN får störa mig då jag tittar. Tur att man bor ensam då;D

Vet att Ellen redan skrivit om Lucia på tv, och ni behöver inte läsa detta inlägget om ni inte vill, men måste skriva av mig lite. Jag måste säga att det var jättebra i år. Kul med lite blandade låtar, några man kände igen, några inte:) Jättefin kyrka också, riktigt stämningsfullt. Sedan som Ellen sa, tycker jag det vad jättefint när de hade lite artistinslag. Var lite kritisk till en början, för tycker inte att man får "rubba" det riktiga tåget för mycket, men detta blev bra! Sanna, Sonja och Shirley var jätteduktiga. Tänd ett ljus var så fin! Sen tyckte jag Darin var jätteduktig också, han har sån inlevelse! MVG++ för luciatåget i år!

I övrigt har min dag varit ganska vanlig. Morgonen var mysig, med lång frukost och Lucia på tv. Efter det blev dagen normal igen, haha! Skola hela dagen..

Hoppas ni har haft en jättefin Lucia:)


Här är min adventsljusstake, söt va?:)




//Axelina

Axelina

Kommentarer
Postat av: Ellinors julblogg

Jag missade luciatåget (glömde tiden). Det känns lite surt nu när det ska ha varit så bra.



Svar till Ellen:

Nej, det är verkligen inte kul att stressa inför julen. Det ska ju vara mysigt! Förhoppningsvis hinner man med allt utan alltför mycket stress.

2010-12-14 @ 03:16:34
URL: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/
Postat av: e

Såg också lucia på tv, det var jättemysigt. Men Darin var ju inte alls bra, han slaktade ju Holy Night! Han kunde ju inte ta de höga tonerna, rösten försvann ju då. Det ska vara en mäktig röst som sjunger den, så där blev jag besviken!

2010-12-14 @ 10:16:37
Postat av: Svar till e

Tyckte du? jag tyckte faktiskt han var skitduktig! Men förstår vad du menar, han har ju inte den mäktigaste rösten, men tycker ändå att han gjorde låten bra, fast på sitt sätt såklart;D

2010-12-15 @ 10:22:20
URL: http://ourchristmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback