Julmat

Fast julafton är över så är inte julen det och inte julmaten heller. Det har jag i och för sig iget emot! Men jag är ändå inget stort fan av sill, lax, jansonsfrestelse eller sylta... Jag äter kötbullarna, prinskorven och skinkan. Skinkan älskar jag verkligen, specielt en skiva på vörtbrödet på morgonen.
Vi hade bara de vanligaste sakerna på julbordet i år. Det var bara min lilla familj här hemma så det var mamma som lagade maten helt själv. Men vi hade några saker som var nya för i år. En vegetarisk jansonsfrestelse var en av sakerna. Den gjorde vi med svamp istället för ajnovis. Det blev bara som vanlig potatisgratäng med lite kantareller men det var gott ändå! En annan sak som vi också provade var dadlar med bakon. Det fick vi när vi var på julbord på Rånäs slott. Det är helt enkelt dadlar med stekt bakon lidat runt. Väldigt gott när den söta och salta smaken blandas!

Vad brukar ni äta på julen?



Jag glömde ta en bild på våran julmat... Men detta är en annan fin bild som jag tog på min lillasyster igår! Visst är hon söt?

//Ellen
Ellen

Kommentarer
Postat av: Ellinors julblogg

Vi brukar alltid äta julmat flera dagar i sträck, men det är bara mysigt, tycker jag.



Sv: Tack! Jag är också rätt nöjd med fotot. Det är ju så svårt att få till bra foton på natten.

2010-12-25 @ 23:04:31
URL: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/
Postat av: Therese

Jättesöt! :)

Det var mycket vegetariskt på julbordet i år, till min stora glädje. Ganska nyttig och fräsch mat för min del.

2010-12-26 @ 15:20:28
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Therese

Sv: Vad fyndade du på rean? Själv köpte jag ett par nya jympaskor, 600:- istället för 1200:- så jag är jättenöjd! Även om jag blev ännu mer sjuk. :/

Jag äter lite fisk numera, men annars vegetariskt. Och jag blev inte äckelmätt en enda gång under jul, som jag alltid blev förr. Fast det var ju över 10 år sedan jag blev vegetarian, men jag minns att jag blev mer obehagligt mätt då. :)

2010-12-26 @ 21:06:12
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback