Var är min julfeeling?

Det känns som att jag tappat min julfeeling, jag vet inte var den tog vägen.. Det är nog därför jag inte skrivit så mycket på ett tag, dels för att jag börjat på nya jobbet (vilket jag trivs jättebra på) men också dels för att jag inte vet vad jag ska skriva om. Det var en himla omställning att flytta hem, man kan inte jula på sitt eget vis längre. Jag kan liksom inte gå runt som en dåre och släcka ner alla lampor och tända massa ljus och lyssna på julmusik, för jag har 5 andra personer här att ta hänsyn till.. Det är klart skönt att vara hemma igen men den där längtan efter "tänk när jag åker hem för att träffa familjen och fira jul", finns inte längre, för jag är redan hemma! Svårt att förklara men jag hoppas verkligen att jag får tillbaka min Christmas spirit snart, för jag saknar den!
 
 
Axelina

Kommentarer
Postat av: Amandas jul

Den kommer nog snart! :) Hur har ni det med vädret? Kanske det allt beror på!

Svar: Fortfarande dessa tråkiga plusgrader..
Axelina & Ellen

2013-11-10 @ 17:07:53
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Johanna (Johannas julblogg)

Jag hoppas julkänslan dyker upp snart!

Svar: Den är på väg tillbaka känner jag :)
Axelina & Ellen

2013-11-10 @ 20:25:56
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Jag känner samma sak, fast jag har inte jättesvårt att blogga ändå.. Det är nog för att vädret får det att kännas som att det är april ute haha :(

Svar: Hahah eller hur, jag orkar inte med plusgrader längre!
Axelina & Ellen

2013-11-11 @ 08:31:24
URL: http://ljuvajul.blogg.se
Postat av: Liza

Så kände jag förra året också! Man kan inte stressa fram julkänslorna! Dom kommer med all säkerhet i början av December när alla ljusen kommer fram, stan börjar jula sig och klapparna ska slås in!

Svar: Jag tror också det, ingen mening att hetsa fram något! Nästa helg ska jag både till Ullared och Liseberg, då lär ju stämningen bli på topp igen :D
Axelina & Ellen

2013-11-11 @ 09:20:04
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Lisas Vinterland

Som tur var är det ju inte advent ännu! :) Det finns fortfarande tid att känna stämning, och högst sannolikhet på advent :D Känslan att komma hem till jul måste vara underbar, förstår att det känns annorlunda!

Svar: Nej nu har snön två veckor på sig att dyka upp, komsi komsi!! Annars känns det som att julstämningen kommit tillbaka nu, bara snön som saknas!
Axelina & Ellen

2013-11-12 @ 00:04:43
URL: http://lisasvinterland.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback