Wohoo - årets första jullista!

Jag måste ju också besvara Ericas jullista! Alltid lika roligt att svara på juliga frågor!
 
Har du druckit säsongens första glögg ännu?
Nej inte än! Glögg är så speciellt för mig, så trots julgalningen inom mig kan jag inte dricka glögg i alla fall innan november. Så än har det inte blivit nån, men gissa om jag ser fram emot det!
 
Vad var bäst med julen 2012? (hela säsongen alltså - inte bara julhelgen)
Ett av mina finaste minnen var när jag åkte till Ullared (för första gången!) med faster och hennes man. Vi åkte dit i början av december. De är lika galna i julen som jag är, så i bilen sjöng vi med till julmusik, och åkte igenom ett alldeles vitt vinterlandskap, det var helt magiskt! Väl där slapp vi köer och jag köpte alldeles för mycket julsaker
 
Vet du hur du ska fira julen 2013?
Jag tror att det blir traditionsenligt hos pappa. Förra året firade vi hos mamma så i år blir det hos pappa i Hjärup. Traditionell filmkväll med alla syskon kvällen innan och pyntning av megagran! Jag tjatar ju alltid på pappa om att han ska köpa en stooor gran, med tanke på att vi har jättehögt i tak i vardagsrummet. Det går väl sisådär med mitt tjat men jag ska göra ett nytt försök i år!
 
Vilken är den bästa julfilmen?
Alla Nu är det jul igen-filmer, The Holiday, Love Actually och Polarexpressen är några, men det finns så många fler!

Brukar du köpa en massa nytt julpynt varje år?
Kanske inte jättemycket nytt, men något blir det varje år!
 
Längtar du efter julen?
Inte precis efter julen i sig, men tiden fram till jul. Älskar ju att det börjar bli höst, snart kan man tända massor av ljus och krypa in under en varm filt med en bra bok! Tiden fram till jul är ofta nästan lika mysig som den faktiska julen!
 
Släpp fram din inre Grinsch: Vad av "det typiskt juliga" kan du lika gärna skippa?
Viss julmat kan man skippa tycker jag, typ som lutfisk, fast det är min familj rätt bra på att göra i vilket fall!
 
/Axelina
Axelina

Kommentarer
Postat av: Olivia

Resan till Ullared lät helt magisk! Har de ett brett julsoritment? tenderar att bara besöka Ullared under sommarhalvåret :)

Svar: OM de har! Jag hade kunnat gå där hur länge som helst! Blev helt galen där inne, dock hade jag en begränsad budget så jag fick lugna mig själv lite grand.. Absolut värt ett besök under juletid :)
Axelina & Ellen

2013-08-27 @ 13:20:44
URL: http://ljuvajul.blogg.se
Postat av: Olivia

åh! det ska jag verkligen försöka göra i vinter! :) vet att jag kan gå bananas där inne dock och plockar på mig ALLT som är fint! så om det kommer finnas en massa julgrejer där också så får jag nog hålla hårt i plånkan ;-)

Svar: Ja gör det! Där finns hur många onödiga, men roliga, saker som helst haha! Tändsticksaskar med julmotiv till exempel :D
Axelina & Ellen

2013-08-27 @ 14:55:00
URL: http://ljuvajul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback