Snart så!

Sakta men säkert börjar min jullängtan komma, eller inte just längtan till julen, även hösten i sig! När jag säger att jag älskar julen tror många att jag längtar sönder hela hösten, istället för att ta vara på den. Så är det inte alls! Jag tycker snarare det är tvärtom, jag går ju runt och myser hela tiden, tror nästan jag uppskattar och tar vara på hösten mer än vad "normalt" folk gör! Folk ger mig mordiska blickar när jag säger att jag ser fram emot mörker och höst.. Det är då inte många som förstår sig på oss höst- och julgalningar!
 
Den här hösten tror jag dock inte att jag kommer att läsa riktigt så många bloggar som jag gjorde förra året, det kändes mer som en "plikt", än något som jag faktiskt ville göra. Tiden finns inte till och jag stressade igenom bloggarna för att hinna med. För fyra år sen när jag började julblogga fanns där inte så många bloggar som handlade om just julen, och dessa har man fått en speciell relation till. Jag tänker främst på Lisa, som faktiskt var anledningen till att jag började julblogga! Hennes blogg är helt fantastiskt stämningsfull och mysig, den klarar jag mig inte utan! :) 
 
Ser fram emot en mysig höst med er!
 
Axelina
 
 
 
 
Axelina

Kommentarer
Postat av: Lisas Vinterland

Så roligt att läsa! Vi tycker likadant, hösten är för bra för att hoppa över :) Hinner längta till självaste julen, det gör man sen!

Håller exakt med dig i det du säger om julbloggarna också, jag hade prick samma känsla förra julen, att det blev en slags plikt! Det blev för mycket att hänga med och blir knappast lättare ju fler julbloggar som skapas :) Så jag ska också sålla ut ordentligt denna höst, och bara följa favoriterna!

2013-08-24 @ 14:28:44
URL: http://lisasvinterland.blogspot.com
Postat av: Johanna

SV: Axelina, kul att du vill följa min blogg i höst också. Och jag följer självklart er!
Jag ska också sålla bland bloggarna, ha några jag verkligen gillar som jag följer och sen kan man ju titta in till andra när man har tid och lust.

2013-08-24 @ 16:32:54
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Maries strålande jul

Jag håller precis med dig ang att ta tillvara på hösten och väntan på julen och den skepsis man möts av. Ofta samma människor som är superstressade till julen och då klagar på det.. Tur att vi är många julgalningar på nätet :) men som du skriver det blir nästan för många bloggar, jag följer via bloglovin och då har jag favoriterna i en egen kaktegori så jag inte missar dem och sedan ytterligare två julkategorier i prioritering.

2013-08-24 @ 20:02:29
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Anonym

Jag håller med dig, jag sållade ut en massa bloggar ifjol då det kom så väldigt många nya, i år lär det nog bi lite färre igen som jag följer då många bloggar skriver om samma saker, vilket inte är konstigt i sig

2013-08-26 @ 10:56:20
Postat av: Victorias Jul

Den förra komentaren var från mig =)

2013-08-26 @ 10:57:20
URL: http://victoriajul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback