Det där med julkalendrar

Jag har nog aldrig varit ett riktigt "julkalenderbarn". När jag var liten var det oftast bara Tv-julkalendern jag hade, jag minns att mina kompisar fick chokladkalendrar men det var aldrig aktuellt hos oss. Inte skulle man sätta i sig choklad på morgonen, fick jag lära mig! Minns att jag hade en kompis som varje år skröt om hur många chokladkalendrar hon hade, och jag blev ständigt lika avundsjuk..
 
Nu när jag blivit lite äldre har det där suttit kvar, jag tror inte jag ägt en chokladkalender något år överhuvudtaget! När jag var i Paris förra året förstod jag att chokladkalendrar var något varje unge skulle ha, helst flera stycken av utbudet att döma, haha!
 
Såhär såg det ut i vår mataffär Auchan (går att jämföra med ett riktigt stort ICA Maxi):
 
 
Även flera tuuuuusen sorters julchoklad!


Här trivdes man allt! Trots allt läckert köpte jag ändå ingen chokladkalender det året. Kanske i år får bli det första? Hur brukar ni göra? Är det chokladkalender som gäller?
 
 
Kram Axelina
Axelina

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, smart sätt att få sålt dem iaf, bara att sätta dit en bild på barnens favoritprogram osv hehe. Nej jag är inte heller någon som haft chokladkalender.. kanske någon gång, eller så har jag bara glömt hehe. Men de chokladkalendrarna som jag köpt, chokladen i tycker jag oftast inte har varit så god.. kanske är därför man inte köpt det igen.

2012-10-29 @ 19:07:28
URL: http://elinsjulmys.blogg.se/
Postat av: Amandas jul

Oj, det var inte dåligt! Där skulle jag gå runt i timmar ;) Jag brukar inte ha chokladkalendrar eftersom billighetschoklad inte direkt är god. Nu finns det ju dock god och exklusiv choklad i kalendrar också så kanske blir en sån i år :)

2012-10-29 @ 20:02:53
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag gillade aldrig chokladen i dem, men hade väl en ibland ändå.

2012-10-29 @ 20:08:02
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Camilla

Här hemma har vi alltid öppnat chokladkalendrarna efter maten på kvällen. Jag kan inte heller förlika mig med att äta choklad på morgonen. Det finns ett märke som heter Friedel som har god choklad, de gör även chokladtomtar i folie bland annat.

2012-10-30 @ 06:21:07
Postat av: Elins jul

Vilken djungel av choklad. Så underbart :) Och alla dessa kalendrar.. Vart ska man börja? I år satsar jag på en riktig kalender till mig själv med små gåvor som sätter guldkant på tillvaron. Har lite svårt för att äta choklad varje dag... Men jag minns precis som du hur det var när man var liten. Vi hade oftast bara den till tvjulkalendern också men i undantagsfall fanns det chokladkalendrar och jag och min bror hade ibland tävling kring vem som kunde hålla sig från att äta chokladen längst. Haha vilka idéer man har som barn :)

2012-10-30 @ 12:16:57
URL: http://elinsjul.blogg.se
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Min syster ÄLSKAR Kinder så en sådan kalender skulle passa henne ;P

2012-10-30 @ 15:07:52
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Maries strålande jul

Min äldsta dotter var 4 månader sin första jul, då fick jag chokladkalendrar med posten till henne från brevvänner utomlands. Jag blev nästan chockad, jag helammade henne och tanken på att ge henne choklad låg liksom många år fram i tiden!

2012-10-30 @ 17:19:42
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

ååh gud vilket PARADIS!! Därifrån skulle jag inte ha kunnat gå tomhänt!! Jaa, det är chokladkalender som gäller! Men.. slutar allid med att den käkas upp på en gång, haha! Jag menar, en pyttechokladbit varje dag, det funkar intee :)

2012-10-31 @ 13:11:02
URL: http://minvintersaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback