Äntligen!

Nu, äntligen känner jag mig som en fri människa igen! Så himla skönt att tentan är skriven, känns till och med som att det gick rätt bra! Nu är det bara att invänta tentaresultat! Kursen vi har läst nu parallellt med tentapluggandet är nästan ett skämt.. Jag ska i och för sig inte klaga, behöver knappt lyfta ett finger! Dock känner jag kanske att jag förväntar mig lite mer av en 15 hp kurs på avancerad nivå.. MEN, detta innebär att jag är hur ledig som helst fram till jul! Galet, nu kan jag äntligen börja jula på riktigt! Köpa julklappar måste jag göra, börjar få panik!
 
Under de närmsta veckorna har jag massa kul att se fram emot:
  • På fredag ska jag på reunion i Stockholm med några av mina fina gymnasiekompisar! Hoppas på lite julmys även där!
  • Veckan efter kommer jag att julpynta! Jag har kommit på att för mig är det tillåtet att börja pynta några dagar innan första advent, för jag åker ju faktiskt hem några dagar innan jul, så vill kunna njuta av min jullägenhet så länge som möjligt, haha!
  • Under första advent-helgen kommer en av mina bästa vänner hit, och då ska vi julbaka en massa!!
  • Helgen efter det ska jag till min faster (lika julgalen som jag) och vi ska för första gången i mitt liv besöka Ullared! Där tänkte jag försöka införskaffa en del julklappar, har hört att det är bra att göra sånt där, haha! 
  • Helgen därpå kommer vår kompis från USA, som ska vara i Sverige över jul! Då ska vi ha vår "Traditionella" (pågått sen förra året, när vi alla bodde i Paris) Christmas Dinner, med allt vad det innebär!
  • Några dagar efter det står ju faktiskt hemfärd på schemat (20 december), och jag kan inte förstå att det bara är en månad kvar!! GALET!
Såhär kul ska jag ha det! Förbaskat glad över att jag skrivit tentan alltså! Nu ska jag också hinna läsa igenom alla era bloggar! Senast jag kollade Bloglovin' var det runt 350 inlägg olästa, så jag har att göra, haha!
 
Har ni några roliga planer framöver? :)
 
 
Kramar Axelina
 
Axelina

Kommentarer
Postat av: Tess

Håller tummarna ;-). Nu ser jag fram emot en massa härliga inlägg här!

2012-11-21 @ 13:25:19
URL: http://www.seenbytess.se
Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

Låter som en underbar december du har framför dig!! :D Skönt att kunna ta det lungt och att monstertentan är klar :) Ja himlar, nu drar det ihop sig!! Jag har inte riktigt lika mycket planer som dig, men visst ska det göras en massa juliga saker nu!! Vi har hittat innegranen men utegranen måste också hittas! Så det blir nog mycket skogsturer till veckan :)

2012-11-21 @ 13:42:25
URL: http://minvintersaga.blogspot.com
Postat av: Elin

Så härligt för dig! :D Själv jobbar jag ju, är timanställt på ett hem. och alla dagar i princip i veckan sitter jag med läxan, absolut intressant men jag hinner ju knappt julpyssla alls.. förutom vissa kvällar då.. så det e lite tråkigt.. får hoppas jag får mer tid snart!

2012-11-21 @ 16:07:31
URL: http://elinsjulmys.blogg.se/
Postat av: Tipsy

Vad äter man på en traditionell Christmas Dinner? Är det kalkon eller är det på Thanksgiving som man äter kalkon? Har för mig att man gör det på julen också men kanske har fel. Låter helmysigt hursomhelst.

2012-11-21 @ 17:36:15
URL: http://www.presenttipsy.se
Postat av: Maries strålande jul

Gaah det där ville jag inte läsa, min kurs på avancerad nivå på halvfart innebär uppemot 40 timmars pluggande i veckan, hela hösten. Helt galet mycket för att vara på halvfart!!

2012-11-21 @ 21:19:17
URL: http://julen.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback