Älskade Ikea!

Det är nåt speciellt med IKEA, det har jag alltid tyckt. Blir liksom glad bara jag är där! Jag tyckte extra mycket om IKEA när jag bodde i Paris. Det var precis som i Sverige, vilket nog är det som gjorde att det kändes så underbart att få komma dit. 
 
När vi flyttade till Paris under sensommaren gjorde vi såklart en resa dit och köpte allt vi behövde och lite till. En av mina vänner fick panik i kassan och trodde inte att vi skulle ha råd. Hon löste detta genom att slänga ur två matlådor ur vagnen och kände sig genast lugnare, haha! Dock kostade det ju inte alls så mycket som vi trott, så vi åkte hem nöjda och glada!
 
I slutet av november tvingade jag med mig vännerna dit igen, jag var ju tvungen att ha julpynt! Även om vi skulle hem och fira jul i Sverige ville jag ha julmysigt i Paris övriga tiden. Väl på IKEA gick jag bananas och skulle ha allt! Har lyckats förtränga hur mycket kalaset kostade, men en del var det i alla fall! Det fanns delade meningar i sällskapet huruvida det var värt pengarna eller inte, men för mig var det viktigt!
 
Viktigast av allt!


Här sprang vi runt som galningar! Älskar att de har kvar alla svenska namn!



Lite av det som följde med oss hem. Vi var ju tvungna att bygga upp ett ordentligt glögglager; inte lätt att hitta någon annanstans än på IKEA!
 

Mer bilder från julpyntningen kommer sen! :) Kram på er!
 
Axelina

Kommentarer
Postat av: Jessica

Axelina: Jag behöver ta med dig på en giudadtur i LKPG tror jag =)
Hos Rudholms ligger på Hunnebergsgatan liksom "bakom" bibblan i de där gamla husen. En lila dörr är det. Mycket trevlig butik!

2012-11-01 @ 08:44:09
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Så underbart :D Jag var till IKEA en gång när jag var i USA i tre månader. Det var som att komma hem :D

2012-11-01 @ 09:46:36
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Sannas Christmas

IKEA:s köttbullar är så HIMLA gott! :)

2012-11-02 @ 09:57:29
URL: http://sannaschristmas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback