Ett år sen

För exakt ett år sen firade vi lucia i Paris, den dagen kommer jag aldrig att glömma. Minns att jag gick upp tidigt som vanligt för att se på luciatåget på svt.play och äta lussebullar. Vi kände att vi ville uppmärksamma denna svenska högtid ännu lite mer, och därför anordnade vi ett litet luciatåg, jag och mina 4 andra svenska vänner. I det andra huset i trädgården bodde vår landlord och några andra inneboende, alla med olika ursprung, så vi bildade vårt egna lussetåg och gick in och lussade för dem!
 
Så mitt i alla pluggstress samlades vi, drog på oss vita klänningar (förutom två av oss, som skulle vara tomtar haha). Allt fick bli lite halvdant, men det uppskattades ändå! Vår landlord som har italienskt ursprung blev helt till sig och tyckte att det hela var fantastiskt, och ville veta allt om denna svenska tradition. Trots skrattanfall, falsksång och ett allmänt yrt framträdande tror vi att det verkligen uppskattades. En dag jag aldrig glömmer, jag fick till och med den stora äran att vara lucia, haha! (dock en lucia utan krona..)
 

Såhär fina var vi!


Påväg hem igen efter uppträdet
 
 
Kramar Axelina
Axelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback