Andra julbaket i Paris

Några dagar efter vårt första julbak i Paris förra året, passade vi på att anordna ett till, denna gången med vår amerikanska vän. Han är, liksom jag, julgalning! Han var som ett barn på julafton hela dagen och vi hade verkligen jätteroligt! Förresten så kommer han och hälsar på i Sverige nu över jul, och har sagt att han inte tror att han kommer att få uppleva någon snö. Förhoppningsvis har han fel!!
 
Det vi tänkte baka var kolor och rocky road. Kolorna misslyckades så det skrek om det! Det finns nämligen ingen sirap i det landet, inte vad vi kunde hitta i alla fall. Jag hittade något annat sirapliknande som jag trodde skulle funka, men icke! Rinnigt och dant blev det, inte alls bra.. Våra egenkomponerade rocky road gjorde däremot succé! Eftersom han visste hur galen jag var i julen, hade han köpt en jättegullig ljusslinga till mig, i form av snögubbehuvuden, gissa om jag blev glad! Den fick hänga i vår lilla plastgran, och transporterades senare hem till Sverige där den nu pryder min lilla lägenhet!
 

Kan ju hålla med om att våra bakverk såg lite suspekta ut, det tyckte även vår kära amerikan när han plötsligt utbrast "Are we making poop??"

Kramar Axelina
Axelina

Kommentarer
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Så roligt att få se bilder :D

2012-12-09 @ 21:14:17
URL: http://emelieschristmas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback