Vinterlandskap!

Som många säkert redan vet så bor jag i Uppsala. Eller egentligen så bor jag i en liten by utanför själva staden. Här bor det ca 2000 personer och det är lite alla känner alla kännsla. Det finns ett dagis en skolan och en liten affär som för tillfället har börjat sälja julgranar faktiskt! Det är riktigt mysigt här på vintern och kring jul så i morse var ju ute och tog lite bilder. Tänkte dela med mig av hur vackert det är med snön och allt! Det hade dock blivit finare om det ahd evarit sol ute...

    
    
    
    

De tre sista bilderna är tagan på min absoluta favoritplats här! Det sysns inte hur vackert det är på bilderna men när solen skiner på snön så glittarar den jätte fint och man ser ut över ängar och kullar som går upp och ner. Det är lika fint alla olika årstider! På våren är det fullt av tussilago, på sommaren är det högt grönt gräs och massor med blåklint. Okej på hösten är det inte just ängen fin men skogen bakom är jätte vacker med löv i alla olika färger!

//Ellen

Allmänt

Kommentarer
Postat av: Therese

Fina snöbilder! Och jag kan tänka mig att det är fint alla årstider. :)

2010-12-14 @ 16:08:57
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Fia

Vilka fina bilder!



Sv: Ojdå! Det var ju inte bra alls, ungssäkra formar är viktigt ;)

Jaa han har gjort det helt själv, han är väldigt pysslig av sig! :)

2010-12-14 @ 17:00:34
URL: http://julenhososs.blogspot.com
Postat av: Jenny - Jul i stan

Håller med föregående. Superfina bilder.



Sv: Det var hur enkelt som helst att göra degen. Det man ska tänka på är att man måste göra den dagen innan. Maila om du vill ha receptet. [email protected]



Lite roligare julkulor finns det på Åhlens och så klart American Classics om man bor i Stockholm (fast de är det bäst att köpa efter jul eftersom de är så vansinnigt dyra.) Jag köper de flesta av mina utomlands där det finns större utbud och billigare kulor. Ett lite tråkigt tips, om du ska börja på ett helt nytt tema så vänta med att köpa tills efter jul då rear alla ut sina kulor.

2010-12-14 @ 19:02:28
URL: http://www.julistan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback