Oktober!

Gud vad tiden går snabbt, förstår inte vart den tar vägen.. Nu är det redan oktober, och trots att vi nu bor i ett solgassande Paris börjar julkänslorna svämma över mig! Vi är inne på de sista utlovade dagarna av värme, sen ska det svalare vädret komma in - hur sjukt det än må låta så gillar jag det, julmänniska som jag är!

Imorse fick jag riktiga julcravings. Vi satt och åt frukost, och jag kom att tänka på morgonarna (heter det så?!) i december då jag alltid gick upp extra tidigt för att kunna äta frkost och bara njuta av julmusik! Allt var mörkt runtomkring mig och det var den bästa stunden på hela dagen! Mina vänner jag bor med nu tyckte mest att det lät tragiskt, de är båda vana vid att bo med sina pojkvänner, så de tyckte det lät jättehemskt att vakna upp själv, men jag tycker verkligen inte det!

I år blir det annorlunda, 4 tjejer i en liten lägenhet på knappt 50 kvadrat - man är aldrig ensam! Ser fram emot julförberedleserna här, och de är väl införstådda med att jag vill börja julmyset så tidigt jag bara får!!




Vem längtar inte efter detta?!


Kram Axelina

Axelina

Kommentarer
Postat av: Tomtens Dotter

Hmm... Min svåger och min pappa längtar inte. Men jag och mamma och syster längtar :-)

2011-10-03 @ 22:49:57
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Amandas jul

Jag längtar också efter decembermorgnar :)

2011-10-05 @ 12:19:18
URL: http://amandasjul.blogg.se/
Postat av: Lisas Vinterland

Sv: tack så mkt! :) Och vad varmt ni har! Men ni kommer ha betydligt mer julpynt att vila ögonen på när ni går på stan kan jag gissa ;) så utan snö eller inte, det kommer garanterat vara grym julstämning i Paris!! Ser fram emot jul-rapporter därifrån!

2011-10-05 @ 16:49:30
URL: http://lisasvinterland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback