Det luktar höst i min lägenhet!

Åh, jag var på Ikea med mamma i veckan och kunde inte låta bli att plocka på mig lite ljus med äpple-kanellukt. Även om de inte går att jämföra med Yankee Candle så måste jag säga att det luktar ljuvligt!
 
Det har varit lite tyst här ett tag, det beror på att jag varit nere i Skåne hos familjen. Jag åkte ner för att gå på en anställningsintervju och istället för ett enkelt helgbesök ledde det ena till det andra och jag stannade hemma i två veckor. Så går det när ens tillvaro känns lite "tills vidare"... Jag är klar med min utbildning och söker nu jobb - lättare sagt än gjort kan jag säga. Just nu bor jag kvar i Linköping men tanken är att jag ska flytta söderut om jag hittar något jobb, så länge ströjobbar jag och pluggar lite.
 
Lite spännande är det också, för förhoppningsvis, om allt går som det ska så kommer jag ju att spendera julmånaderna i en ny, förhoppningsvis lite större lägenhet! Tänk att få julpynta i mer än ett rum! Lyx! (lever i en etta på 24 kvm just nu)
 
Så lite jobbigt är det att inte veta vart jag är på väg, men samtidigt tror jag att det kan bli hur bra som helst!
 
Det blev ett icke-juligt inlägg det här, men kände att det behövdes! Nu ska jag forstätta mysa med mitt ljus, lite fiskgratäng och Idol! 
 
Kram på er jultokar :)
Axelina

Kommentarer
Postat av: JULBLOGGEN - Lisas Vinterland

Känner precis igen mig i känslan att inte veta vart man är påväg! Det kan framkalla en del ångest, men oftast löser det sig! Plötsligt står man där en dag och är där man vill i livet!! :)

Åhh.. doftljus! Jag ska iväg till stan någon dag och försöka shoppa loss, nu är det dags att verkligen börja mysa på! Jag tar egentligen inte tillvara på hösten som man borde, men nu är det dags!

2013-09-10 @ 21:39:08
URL: http://lisasvinterland.blogspot.com
Postat av: Johanna

Lycka till med jobb!

Svar: Tack snälla du!
Axelina & Ellen

2013-09-11 @ 07:09:26
URL: http://ohannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Ann-Charlotte

Jag köpte oxå de där ljusen på Ikea (eftersom ekonomin inte räcker till Yankee Candle just nu), och jag var väldigt nöjd. Ska bli kul att se om Ikea kommer att ha andra doftljus bland sina julprodukter:))

Svar: Jag håller med, är himla nöjd :) Ja eller hur, jag håller tummarna!
Axelina & Ellen

2013-09-11 @ 21:56:38
Postat av: Olivia

Äpple kanel har vi här hemma också och tänder det varje dag! Luktar så mysigt :)

2013-09-12 @ 10:50:48
URL: http://ljuvajul.blogg.se
Postat av: Liza

Den luktar så himla gott och höst-juligt! Bara att kunna tända ljus och läsa en bok i soffan är ju så himla mysigt och ett steg närmre julen! :D

Svar: Ja eller hur!! Alla dessa småsaker! Tyckte nästan det kändes lite magiskt att sätta igång elementen igen :D
Axelina & Ellen

2013-09-17 @ 10:28:00
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback