Hemma igen!

Nu är jag återigen hemma efter en supermysig helg hos faster. Det är så roligt att komma dit för varje gång har de ändrat en massa i huset, det är aldrig sig likt! Jag sprang runt som en tok och tog bilder för att försöka fånga julstämningen, vet inte riktigt om jag lyckades, men juligt var där, haha! Jag är helt galen i deras glasveranda, där hade jag kunnat spendera varenda vaken minut! :D
 


 
I lördags var det dags för mitt första besök på Ullared. Alla hade olika teorier om hur mycket folk där skulle vara just den dagen, och till vår stora förvåning lyckades vi ha valt precis rätt dag. Vi hann ta en lugn frukost innan vi satte oss i bilen för att åka de 50 minutrarna till Gekås. Vi färdades genom ett gnistrande vinterlandskap och sjöng med i julmusiken som spelades (ni kan ju gissa vem som var i sjunde himlen!). Vi kom dit runt 10, och kön in till varuhuset lyste med sin frånvaro, det var bara att ta sig en vagn och traska in! Väl där inne var det väldigt mycket folk, men ändå inte störande. Även när vi skulle betala var det fritt fram i kassorna utan kö! Några timmar senare packade vi in oss i bilen igen, några kronor fattigare! 


Tänk att få vakna upp till denna utsikt varje dag! Så vill jag också bo när jag blir stor, haha!

Och rådjuren! De brukar alltid springa omkring i trädgården. Nästan som renar!




Världens sötaste luciatåg!


Framme!


På kvällen tände vi eldkorgen och gick ut och drack glögg!
 
Dagen därpå bakade vi chokladkolor och knäck i mängder! Jag vågar aldrig ge mig på att göra sånt själv, det blir av någon anledning bara fel.. Så nu passade jag på att göra det tillsammans med faster. Senare den kvällen tände vi massor av ljus och satte oss ner och skrev julkort, supermysigt! Hade det inte varit så att jag varit hos faster hade jag säkert inte skrivit några kort (är ganska dålig på sånt), men med lite hjälp av julkortsmästarinnan själv så gick det faktiskt bra! :) Kvällen avslutades med glögg och Astrid Lindgrens jul. 

 
Gårdagen spenderade jag mest på bussen!
 
Hur har ni haft det i helgen? KRAM!
Axelina

Kommentarer
Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

ååh så himla fint! Dröm-verandan! :) En sån vill jag ha i mitt framtida hus!

2012-12-11 @ 13:39:03
URL: http://minvintersaga.blogspot.com
Postat av: Johanna

Härlig veranda!

2012-12-11 @ 20:16:34
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback