Julkänslor

Hejhej!
Axelina är ju så duktig och har redan kommit igång med bloggandet för full. Och nu är även jag tillbaka! Jag har längtat riktigt mycket efter att få börjat blogga igen och att få planera årets jul. Just nu finns det inget förutom, julgranar, adventsstjärnor, vörtbröd och tomtegröt i mitt huvud. Kanske lite sjukt med tanke på att det faktiskt är mer än två månader kvar... Men om du frågar mig så är det bara roligt! Jag har redan hunnit inhandla den första julklappen och jag har planer för att innom en snar framtid fixa några till!

Inför detta år har jag planerat några saker som jag sak göra annurlunda:

1. Baka mitt eget vörtbröd
Detta hann jag aldrig med förra året. Julen kom fort och det var en massa andra saker som skulle fixas. Men i år är det inget som jag tänker hoppa över!

2. Gå på julmarknad
Av någon konstig anledning lyckades jag missa alla marknader som fanns nära mig. Den första har jag redan missat, dålig start... Men förhoppningsvis kommer det några fler som jag kan lyckas pricka in.

3. Köpa en mistel
Även om den kanske inte kommer användas så mycket så tycker jag det vore mysigt att ha en hängandes här hemma. Jag tänker bara på alla fina julfilmer och inser att det inte kan gå en till jul uta en mistel i stugan.

4. Köpa nya julkulor
Jag påstår inte att granen är fin med de gammla klassiska men nu för tiden finns det så många fina lite mer speciella kulor. Jag vill ha klackskor, cup cakes och läppstift. Kanske inte i granen men som en dekoration på något annat håll.

5. Lära mig mer jullåtar
Jag kan inte påstå att jag är ett proffs på piano, långt ifrån. Men att lära sig sprla några fina jullåtar hade inte varit fel!



Ellen

Ellen

Kommentarer
Postat av: Christmas Time

Åh jag håller med! Lära sig några jullåtar på piano hade ju varit underbart. Har du tips på några internet sidor eller böcker som har noter till jullåtar får du gärna tipsa mig! :)

2011-10-12 @ 00:17:06
URL: http://christmastime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback