Vägpinnar?

Nej, ingen snö än... Men något annat roligt överaskade mig när jag var på väg hem idag. Jag såg att de hade kommit upp såna orange pinnar som man sätter i vägkanten på vintern ni vet. Det visar att det snart är vinter. De börjar förbreda mer och mer, sakna men säkert så kommer den och julen allt närmare.
Jag längtar riktigt mycket redan nu. Jag tycker att den här längtan innan är mysig. Man blir så förväntansfull och har något att se fram emot hela tiden. Det känns som att tiden går lite snabbare då!




Det här är en sån pinne som jag menade. Pappa sa att det heter "vägpinnar", men jag tror inte riktigt att de har något namn...

Ellen

Kommentarer
Postat av: Lisa

Dom där heter "plogpinnar" :D

2010-10-22 @ 12:11:50
URL: http://lisasjul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback