Om Mig

Det har varit en riktigt mulen och tråkig höstdag idag... En sån dag då man bara längtar efter att se solen glittra i snön. Men jag får nog vänta ett tag till på det. Under tiden så passar jag på att svara på samma frågor som min kära kusin gjort så att ni lär känna mig lite bättre!

Vad brukar du göra under december?


Njuter fullt ut! December är en underbar månad med massa förbredelser, julbak, plappköp och massa mys. För mig är december som en lång väntan och längtan, men på ett bra sätt. Julen skulle inte vara samma sak utan det.
Sen får man ju inte glömma julkalendern! Jag har riktigt höga förväntningar i år eftersom jag inte tyckte så mycket om den som var förra julen...


Film-måsten i jul?

Klassikern Grinchen får ju ingen missa! Sedan brukar jag alltid kolla på en film som heter En liten julsaga. Den brukar alltid gå på 1:an dagen innan julafton och är riktigt mysig.


Känner du julstress?

Nej, inte riktigt stress efterom jag alltid är ute i så fruktansvärt god tid (för vem börjar pynta i oktober och kollar på kläder till julafton efter midsommar? ) Men jag har alltid väldigt höga förväntningar och vill att allt ska vara perfekt! Den ända gången jag har känt riktig stress det var nog när vi renoverade köket och det blev klart kvällen innan julafton! Det året var hemskt, inget julbak eller glöggdrickande på kvällarna...


Vad är bäst med december?

Allt!! Jag älskar hela december och kan inte få nog av lissebullar, glitter och julstjärnor. Men det jag längtar efter mest just nu är snön och mörkret, så det är nog ändå det bästa. Det ger en så mysig stämmning


Godast på julbordet?

Julskinka och köttbullar. Jag är inte ett jätte stort fan av julbord... Men risgrynsgröt kan ju vara det godaste som finns!!


Ovanlig vana kring jul

Sent kvällen innan julafton åker jag och pappa alltd och köper årets gran. Det är riktigt mysigt och kanske inte en så konstig tradition men eftersom vi är så sent ute har vi flera gånger rikerat att inte få någon gran :O
Sen har jag också en stor kärlek till kungsgranar. Jag ska alltid ha den största och maffigaste. Men de är ofta väldigt tunga och brukar inte kunna stå själva i våran lilla fot, så vi knyter fast dem i trapp-räcket! Det är nog en ganska ovanlig tradition


Hur ser er julafton ut?

Den är nog som hos de flesta andra vi vaknar på morgonen äter gröt till frukost. Sedan kollar vi julstrumpan och myser lite. Vi brukar alltid gå till kyrkan också, det hör till enligt mig! Kalle-Anka och julklapps-öppning är nog en självklarhet i de flesta svenska hem, så även hos oss!


Favoritjul-låtar?


Jag älskar Britney Spears My Only Wish! den är inte jätte julig men riktigt mysig ändå. Sedan gillar jag klassiker som White Christmas och Last Christmas

Vad brukar du ge bort i present?

Det ska vara personliga pressenter med en tanke bakom tycker jag. Det är inte så kul att gå in i en affär och köpa första bästa lilla sak. Sen är det också väldigt kul att göra egna julklappar!


Vad tycker du inte om på julbordet?

Sill! Jag har aldirg smakat om jag ska vara helt ärlig och jag tror inte att jag kommer göra det i år heller...


Vad vill du ha i julklapp?

Högst upp på min önskelista i år står en riktigt bra kamera. Gärna en systemkamera, kanske denna! Men jag tvekar väldigt mycket på om jag kommer få en


Godaste julgodiset?

Knäck och allt med nogat i!


Vart ska ni fira jul i år?

Hemma!! Jag har inte firat jul någon annan stans de senaste 11 åren!


Hur många brukar ni vara på julen?

Oj, det är väldigt olika. Ibland är vi bara min familj på fyra personer och ibland kommer släckten och då kan vi bli upp till 11 st!


Har du firat jul utomlands, eller kan tänka dig göra det?

Neej!! Verkligen inte, som jag sa så har jag varit hemma i mitt eget hus de senaste 11 åren. Så jag tänker inte äns åka härifrån!


// Ellen

Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback