Kalle Anka

För mig är Kalle Anka ett MÅSTE på Julafton, det funkar liksom inte annars.. Men jag har ofta samma problem varje jul, och tycker det är så himla synd. Jag har ganska många mindre syskon (mellan 3 och 18 år), och varje år blir jag tvungen att "tvinga" dom till soffan när det är dags för Kalle. De bryr sig inte! Jag tycker det är så synd, för Kalle betyder så himla mycket för mig..

Är nästan säker på att det har att göra med att de överöses av tecknat 24 timmar om dygnet. De kan ju se på hur mycket Kalle de vill! De fattar inte grejen men Kalle på julafton. För dem är det inget speciellt.. Tror aldrig jag kommer att få dem att förstå vad Kalle Anka innebär:( Tills dess får jag försöka dra dem till tvn varje julafton när klockan slår 3!

Är det någon av er som har samma problem med syskon eller andra släktingar?

  

       Julafton hos pappa förra året då jag lyckats få alla 4 syskonen framför tvn!


//Axelina

Axelina

Kommentarer
Postat av: vonskareng

kalle anka är ju så himla underbart :') synd att alla inte tycker det... stämning stämning, liksom. hahah :)

2010-10-21 @ 19:44:28
URL: http://www.metrobloggen.se/vonskareng
Postat av: Tomtenissans Julblogg

Kalle är helt klart ett måste...men barn nu förtiden kan ju se tecknat 24 timmar om dygnet som sagt,men hade inga problem att locka syskonbarnen förra året tur som var...

2010-10-21 @ 20:41:35
URL: http://tomtenissansjul.blogg.se/
Postat av: Peter

Håller med, det är verkligen ett måste med Kalle Anka på julafton.

Du får fortsätta tvinga dem att se så kommer de säkert att förstå att det är en fin traditon så småningom.

2010-10-24 @ 00:38:42
URL: http://www.carrotgames.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback