Julgrans-pynt

Det finns mycket fint julgrans-pynt och en massa roliga kulor ute i butikerna nu. För ett tag sedan gjorde jag ett inlägg om några annorlunda julkulor från Rusta. De är verkligen jätte gulliga! Nu har även Åhléns fått in läppstifft, mobiltelefoner, små bilar, påfåglar och grisar som man kan hänga i granen. Jag skulle vilja ha allihopa! Men jag vill verklien inte hänga dem i granen... För hur juligt är det egentligen med en liten glittrig rosa uggla där bland alla röda blanka kulor? Det blir lite för mycket. Jag skulle i alla fall inte vilja ha det så.

Vi brukar klä granen ganska enkelt. Bara röda, silvriga och några guldiga kulor i olika storlekar till julgransbelysningen och några små tomtar. En stjärna har vi i toppen och ibland lite glitter. Ganska sparsamt med pynt men det blir ändå riktigt juligt!

Hur brukar ni klä era granar?



//Ellen

Ellen

Kommentarer
Postat av: Therese

Julgranspynt som på bilden är nog tvärtom som min stil. :) Jag kör enkelt och sparsamt med bara glitter, och kulor i högst två färger - som rött och guld. Aldrig något lila eller så, utan det är antingen rött och guld eller rött och silver. :)

2010-10-30 @ 21:21:19
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback