Hemma!

Nu är jag tillbaka igen efter en mysig helg i Borås:) Jag måste berätta om de godaste kakorna jag ätit på länge, fick smaka dem i helgen och tyckte faktiskt att de var lite juliga i smaken! Gulliga var de också! Fick med mig några hem som jag sitter och knaprar på nu;D Kanske redan är något ni brukar äta till jul, eller annars för den delen, haha!  Men lägger upp receptet ändå!

Kanelhjärtan (20-30st)

Ingredienser:
1 1/4 dl strösocker
200 gr smör
ca 4 dl vetemjöl
2 dl marsán vaniljsåspulver (1 paket med 7 portioner)
Pensling:
1 ägg
2 tsk kanel
2 msk strösocker
Gör såhär:
1. Rör ihop socker och smör tills det blivit vitt och fluffigt.
2. Blanda i mjöl och marsanpulver och arbeta ihop till en smidig deg. Låt vila i kyl i 30 minuter.
3. Kavla ut degen till en platta, ca 4 mm tjock. Används pepparkaksformar för att ta ut hjärtan. Pensla med
uppvispat ägg. Blanda kanel och socker och doppa kakorna i blandningen.
4. Lägg kakorna på en bakpappersklädd plåt och grädda i 200 grader i 6-8 minuter, eller tills de fått en gyllene färg!

 

 

 

Bild från Google
Gott va?:D
//Axelina
Axelina

Kommentarer
Postat av: Sanna

Sv: Mm, jag håller med! Jag älskar när de börjar ställa ut julsakerna i butikerna :)

2010-10-17 @ 20:03:56
URL: http://sannaschristmas.blogg.se/
Postat av: Therese

Mmm, kanelhjärtan gjorde jag förra året. :) Gott!



Sv: Jag hade faktiskt råkat glömma av filmer mitt i allt jobbande, så tack för påminnelsen! Ska genast kolla upp dem! Vet du vad de heter i original? Kanske är lätt att hitta ändå. :)

2010-10-17 @ 20:32:07
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Therese

Sv: Tackar, tackar! :)

2010-10-17 @ 23:06:05
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback