Gästinlägg av lillebror Vilmer, 11 år

Julen är kul för att hela familjen är samlad, och dagarna innan julen så förbereder man jättemycket, det tycker jag är mysigt:)

Det mysigaste med julen är att sitta och titta på julprogrammen på tv (Axelina tvingar mig i och för sig att kolla på Kalle, men jag brukar inte ångra mig efteråt, haha!) och att klä julgranen. Vårt vardagsrum har mycket högt i tak, så för två år sen övertalade vi pappa att köpa en jättehög gran! Vi fick hem den utan problem, men när vi skulle klä den så nådde vi bara upp till halva granen.. Vi fick ta en stege och sätta upp stjärnan!

Jag tycker också det är kul att laga maten med mamma! Det godaste på julbordet är skinka, korv och köttbullar:) Jag brukar tävla med min lillasyster om vem som äter flest köttbullar!

När jag var fyra eller fem år, så brukade vi vara hemma hos farmor och farfar och fira jul. Då hjälpte min storebror mig att ringa till jultomten på Nordpolen! Då fick jag prata med en nisse och tomten. Nissen sa att han skulle komma hem till oss, men när tomten väl var där, fick jag ett brev av nissen, där det stod att han var förkyld och inte kunde komma..

Det jag önskar mig mest denna julen är en ukulele, så jag kan lära mig spela som min bror! Snaaaaaart är det jul!



Jag och lillasyrran vid granen förra året!




//Vilmer

Axelina

Kommentarer
Postat av: Therese

Låter väldigt mysigt! Ni låter som en härlig familj :)

2010-10-24 @ 12:00:16
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Lisa

åh så roligt! Skinka, köttbullar och korv - då är vi i samma lag Vilmer, det är gryyymt gott :D Och tomten på nordpolen har jag också snackat med då jag var mindre! Synd han var sjuk och förkyld, fast inte konstigt då han pulsar runt som en tok med sina renar hela nätterna :)

2010-10-24 @ 18:55:04
URL: http://lisasjul.blogg.se/
Postat av: Tess

Jättekul inläggsidé! :)

Väldigt bra skrivet, Vilmer!

Och väldigt bra också att Axelina

tvingar dig att kolla på Kalle, det får

man inte missa! :D

2010-10-25 @ 10:30:17
URL: http://julhostess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback