Bûche de Noël

Kom ju på att jag har glömt att visa en grej! Eftersom jag läser ekonomi med fransk inriktning, ordnade jag och min vän en "Franska firar jul"-fest förra vintern. Det var jättemysigt, och alla tog med sig lite julmat var, så det blev en riktig julbuffé!

Eftersom vi läser franska tyckte vi att vi skulle göra något som var typiskt franskt, och då gjorde min vän denna underbara skapelse; en Bûche de Noël! På svenska kan man översätta det till en "julstubbe" eller något i den stilen:) Detta måste vara ett av de finaste bakverken jag någonsin sett. Minns att jag gick till vår nyinköpta julgran och knyckte några kvistar och satte dit!

Vad tycker ni? Visst var den fin?:)
//Axelina
Axelina

Kommentarer
Postat av: pajen

nej men :D

2010-10-31 @ 17:44:21
URL: http://thepaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback