Nu är det jul!

Jag känner verkligen att julen är här, eller i alla fall nära! Det märks när man vaknar på morgonen tycker jag. Man kollar ut genom fönstret, och det är helt vitt! Tyvärr inte av snö, men frosten är inte helt fel den heller:) Folk klagar och tycker det är kallt, men jag känner att ju kallare det är, desto mysigare! Luften är helt "krispig" (som Maria Montazami skulle sagt) och det knastrar under fötterna när man går. På skolan säljer de julmust, och jag är en flitig köpare;D

Jag vet att man inte ska längta sig igenom livet, men vinterhalvåret är lite som en längtan, samtidigt som man njuter av den. I mitt huvud är jag liksom redan inne i december! Hoppas hoppas hoppas verkligen att snön snart kommer, den är efterlängtad, och har vädersnubbarna rätt behöver jag inte vänta många dagar till!!

Gud vad jag mår bra! GOD TIDIG JUL!


//Axelina

Axelina

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är alltid lika kul att läsa dina inlägg, för jag känner precis igen mig! Fick en riktig julboost när jag läste detta. Jag älskar när det blir krispigt i luften, trist inte alla uppskattar det! :) Och ja, julen är ju i skallen redan nu! Det har jag känt sen jag var på Rusta och tog hem plastgranen! Måste iväg på fler affärer snart, man ska underhålla stämningen som nu byggs upp! :D

2010-11-09 @ 00:30:12
URL: http://lisasjul.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback