Dubbel bak!

Efter 5 timmar på tåget så är jag äntligen hemma igen. Jag har haft det superbra och det är alltid lika kul att åka ner till Axelina! Gissa vad som väntade är jag kom hem. Jo mamma hade förberett för ett riktigt stort julbak. Så det blev dubbel bak för mig denna helg. Men det gör absolut ingenting, för jag älskar det! Det ger verkligen en helt underbar julkänala med alla lukter och smaker. Det för fram så mycket minnen från när man var liten. Sen är det ju också så fruktansvärt gott! Jag tror jag åt upp halva pepparkaksdegen innan vi hann kavla ut den och russinen räckte nästan inte till lussebullarna. Nu ska jag också smaka på det färdiga resultatet och fira att det bara en vecka kvar till första advent! Då får jag äntligen plocka fram det första julpyntet och på riktigt njuta av julen.



Inte världens bästa bild men jag hoppas ni se hur gulliga jästpaketen är så här i jultider! Så söt och juliga.

//Ellen

Ellen

Kommentarer
Postat av: Lisas Jul

Sv: ååh, minns precis hur det var i plugget innan jul! STRESS! Det är HEMSKT hur dom ska köra med en o döda julkänslorna vissa dagar. Sen skulle jag ha velat korta sommarlovet en vecka för 1 v. extra ledighet innan julafton! Tänk vilken dröm det skulle vara? :) Själv ska jag börja plugga EFTER jul som tur var, men proven o sånt läggs ju alltid när favoritmånaden kommer :/ Tur det finns helger :D:D Då får du njuta extra! Adveeent, gud vad jag längtar. Imorn ska jag storstäda o förbereda! =)

2010-11-21 @ 23:58:54
URL: http://lisasjul.webblogg.se/
Postat av: Lisas Jul

Sv till Ellen: ååh, härligt! Men absolut, åka till London INNAN advent är en helt annan sak :D vad roligt! Det sägs ju att det är helt maxat med jul där redan nu! Underbart :) Och sen komma hem till underbara advent!

2010-11-22 @ 00:00:25
URL: http://lisasjul.webblogg.se/
Postat av: Therese

Härligt med så mycket julbak! :)



Sv: Vörtbröd älskar jag så mycket att det äter jag varje dag till frukost under slutet av november och hela december. :)

Ja, yr.no brukar ofta ha rätt! Hoppas de har det nu när de lovat massa snö och många minusgrader här. :)

2010-11-22 @ 10:24:31
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback