Dåliga tider...

Usch jag har dragigt på mig världens förkylning och hostar helat tiden. Min hals gör riktigt ont och snuvan rinner. Det är typiskt att det alltid ska vara så här precis när snön kommer. Det är så jobbigt. Jag ska försöka att verkligen ta det lugnt nu och bli lite friskare. 
Snön håller sakta på att försvinna också. Det regnar och imorgon skulle det bli 9 grader varmt. Det är så tråkigt nu när man har gått och längtat efter den sedan september. Hoppas det inte dröjer allt för länge tills nästa snöfall!

Nu ska jag gå ut och föreviga årets första snö genom att krama en boll och lägga den i frysen! Det har blivit som en liten tradition för mig. Efter det blir att krypa ner i soffan och mysa till Polarexpressen som jag faktiskt aldrig har sett!
Alla säger att detta är en helt underbar julfilm! Hur kan jag ha missat den?
//Ellen
Ellen

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, hur har du missat Polarexpressen? Det är en superfin film, ger en massa julkänsla. Vad tyckte du om den?

2010-11-13 @ 15:38:39
URL: http://ninjamalin.se/
Postat av: E

sv: Mm! Det var superdupergott! :D

2010-11-13 @ 16:59:40
URL: http://julitomteverkstan.blogg.se/
Postat av: Lisas Jul

Den ska du se! Den är så stämningsfull, framför allt miljön! :) ååh, trist med förkylning! Men tänk såhär; nu blir du knappast förkyld över jul!! Jag är alltid LIVRÄDD att dra på mig en förkylning just i december, fatta hemskt att tappa smak och luktsinnet lagom till julmånaden med alla sina dofter o smaker?! :O Du är säkert frisk till dess ju :D Du får gärna smitta mig så jag får göra bort detta.. känns som att man blir straffad och får ligga i feber på julafton annars ;) Det gjorde min mamma förrförra julen!

2010-11-13 @ 17:58:38
URL: http://lisasjul.webblogg.se/
Postat av: Lisas Jul

Haha, vilken underbar tradition föresten, med snöbollen! Det var verkligen gulligt :P Synd snön åker bort :( du får ta och flytta upp till norr i snön! Här väntas 20 grader kallt imorgon och hela nästa vecka :S

2010-11-13 @ 18:00:25
URL: http://lisasjul.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback