Luciamorgon!

Min lucia morgon började inte drekt perfekt. Jag hade tänkt gå upp tidigt, fick en mysig frukort med lussebullar och pepparkakor och kolla på luicatåget på tv. Men istället försov jag mig och fick springa till bussen i panik.
Morgonen räddades dock av min underbara skola som hade fixat julmys. Vi fick glögg, pepparkakor, lussebullar och julmust till luciatåget (som jag missade) på storbild. Så jag fick se det i alla fall!



I år hade de även med kända artister! Jag har för mig att de inte brukar ha det, men jag kan ha fel. Jag tyckte att det var riktigt roligt. Lucia tåg är underbara men helt ärligt så kan de bli lite långa och tråkiga mot slutet.. Detta gjorde att det blev kul och spännande att kolla hela tiden! 

//Ellen 
Ellen

Kommentarer
Postat av: Therese

Det här Luciatåget, är det något som sändes på TV eller? Hittade inget i tablån.

2010-12-13 @ 15:39:43
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Therese

Äh, nu såg jag det. :) Och det går i repris vid 18.00. :)

2010-12-13 @ 15:47:18
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Lisa

åååh, jag älskade detta års luciatåg! Allt kändes SÅ perfekt. Jag började nästan gråta, så rörd blev jag. Haha, helt sjukt :) Håller med, det känns väldigt långt men med artisterna blev det superbra! Den som inte fick julstämning av detta luciatåg kan knappast ha fått det alls i sitt liv tidigare!

2010-12-13 @ 20:03:15
Postat av: Svar till Lisa!

Jaa det var otroligt fint! Det var verkligen riktig ÄKTA julkänsla som spred sig i hela kroppen! Man blev så glad. Jag tro närstan att jag ska kolla på det igen på sct play nu hahah :)

2010-12-14 @ 00:10:22
URL: http://ourchristmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback