Pepparkakor!

Va tråkigt att jag bara skriver om allt jag bakar idag... Och igår, och innen det. Men det är bara det jag gör nu! För det är ju så kul och så mysigt, det hör liksom till på julen. Ikväll har vi gjort knäck och Mozartkulot, tror jag att de heter. Runda bollar med mandelmassa och nogat som sedan doppas i choklad. Aja ni vet vad jag menar!




Sedan bakade vi också ännumer pepparkakor eftersom våra har tagigt slut! Jag äter pepparkakor dyndet runt. Jag skulle nog äta dem i sömnen också om jag kunde!! För det är ju så otroligt gott. Kan nog vara det godaste kakorna som finns om ni frågar mig! Jag gjorde som alltid 5 storahjärtan. Ett som ska hängas upp i fönstret och 4 st som vi använder som placeringskort på julafton, trots att vi alltid har samma platser vid matbordet. Men det är tradition!

//Ellen

Ellen

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, det är verkligen gott med pepparkakor! :) Och rart med placeringskort!



Sv: Haha ja, det är rätt gulligt med tre spretande grenar högst upp faktisk. :)

Tack! Jag hoppas också att jag och familjen blir friska. :)

2010-12-22 @ 23:06:52
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Sanna

Sv: Ja jag ska verkligen börja med julkort nästa år :)

2010-12-23 @ 01:00:11
URL: http://sannaschristmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback