Kalle Anka

Att se på Kalle Anka på julafton är för mig något av det viktigaste som finns. Det finns inte en chans i världen att jag missar det! Så fruktansvärt stämningsfullt, och det är en tradition som verkligen hållit i sig sedan jag var liten. Jularna ser ju verkligen inte ut som när jag var mindre, så därför är Kalle extra viktig. Man vill ju ha kvar någon tradition från när man var liten tycker jag!

När jag var mindre brukade hela släkten sitta och titta, samtidigt som vi fikade. Nu förtiden är det (som jag sagt tidigare) bara jag och mina syskon som tittar... Lite tråkigt, men hellre det än att traditionen dör ut helt.

Jag ÄLSKAR Tomteverkstan! Får aldrig nog av den! Däremot (jag får säkert många på mig nu som inte alls tycker som jag, haha) så är jag lite trött på Ferdinand.. Den är så lång och seg! Den är ju inte dålig, men om jag måste välja någon jag skulle hoppa över får det bli Ferdinand.

Vad tycker ni? Vilken del är er favorit och vilken tycker ni minst om?







//Axelina
Axelina

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag gillar också Tomtens verkstad, den är underbar! Vi samlas alla som är hemma och ser på Kalle Anka, det är verkligen tradition. Nu är det inte så många dagar kvar!

2010-12-02 @ 08:09:48
URL: http://www.johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Lina

Åh, jag gillar också tomteverkstan men favoriten är nog Piff och Puff :) Och slutet när Benjamin Syrsa sjunger "When you wish upon a star", då vet man att det är jul . Får alltid sjukt mycket pirr i kroppen när han sjunger den låten! När vi var mindre betydde det att tomten skulle komma snart ;)

2010-12-02 @ 08:25:27
URL: http://www.sagojul.blogspot.com
Postat av: Therese

Hos oss tittar alla fortfarande på Kalle. :) Och jag gillar nog Piff och Puff bäst, eller Tomteverkstaden. Däremot gillar jag inte Ferdinand, mest pga att det är så ohyggligt brutalt och djurplågeri med tjurfäktning, att det är inte roligt att göra en tecknad serie om det.

2010-12-02 @ 08:35:56
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Therese

Sv: Ja, jag gillar inte alls att de framställer det som att tjurarna VILL vara med på tjurfäktning. Bli stressad, jagad och torterad inför publik tills man till slut dödas är det ingen som vill.

2010-12-02 @ 10:13:08
URL: http://Goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Victorias julblogg

Mina favoriter är tomteverkstaden och piff och puff

2010-12-02 @ 10:15:20
URL: http://victoriajul.blogg.se/
Postat av: Ellinors julblogg

Jag håller med. Ferdinand är den jag tycker minst om. Min favorit är Piff och Puff.

2010-12-02 @ 11:49:28
URL: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tomteverkstan och askugnen är mina favoriter!! Älskar när mössen syr hennes klänning alltså, när dom sjunger sin söta sång känns det som jul i hela huset, tror hela min familj tycker bäst om askungen på julafton! :-D

2010-12-02 @ 12:02:43
Postat av: Svar till Lisa!

Ååh, Askungen är sjukt bra också! Jag sjunger alltid med i mössens sång, folk blir skitsura för de vill ju lyssna på mössen, men jag kan inte hjälpa det! haha, så kul, för jag glömmer typ bort att vissa finns, som te.x Askungen och Piff & Puff, så nu blir det svårt att välja vilken som egentligen är ens favorit..:D

2010-12-02 @ 17:34:17
URL: http://ourchristmas.blogg.se/
Postat av: Åsa

Här är en till som älskar Kalle Anka. Tyvärr gör inte min svärfamilj det lika mycket - vissa jular är det stört omöjligt att få se det under den respekt och vördnad som jag anser borde fylla rummet vid detta tillfälle. Makens syskonbarn är i och för sig i bra ålder för tecknat osv. men de är ju uppvuxna med det, så för dom är det inte särskilt speciellt.. Så brukar de andra syskonen droppa in vid just tre-tiden och då blir det en massa tjatter.. I år ska jag kanske bege mig till övervåningen så får jag kolla i lugn och ro :-)



Favoriter: Tomteverkstan - det är ju då julafton börjar på riktigt på riktigt! Askungen gillar jag, Ferdinand och ja, egentligen de flesta. Robin Hood är jag dock inte överförtjust i..

2010-12-02 @ 18:11:45
URL: http://nuardetjuligen.blogspot.com
Postat av: Lisa (igen)

Ja, det är himla svårt att välja en favvis, alla är ett måste... typ som att välja mellan glögg o julmust! OMÖJLIGT :D :)haha men fortsätt sjunga, det måste man få xD

2010-12-03 @ 02:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback