Julmiddag

Ikväll är jag ensam hemma. Pappa och mamma är på julfest och då passar jag på att ha lite eget mys hemma. Jag Köpte en tub färdig gröt och värmde och till det blev det pepparkakor, julmust och vörtbröd (köpt). Dock så tycker jag att det är godare med hemgjord gröt men det unnar jag mig bara en gång om året och det är på julafton. annars kan jag äta risgrynsgröt året om för det är ju så gott!
Hur är det med er, gillar ni gröt? Och är ni som jag och äter det året om eller bara på julen?

//Ellen
Ellen

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag är egentligen inte förtjust i varken gröt, pepparkakor eller vörtbröd, ganska galet!! Ändå är det ett måste kring jul :) äter det inte alls annars än på julafton, till lunch om möjligt :) Men skulle samtidigt inte alls kunna tänka mig vara utan det!

2010-12-16 @ 19:26:14
Postat av: Lina

Men hur underbart ser inte det där ut? Baske mig vad avundsjuk jag blev.. Tack för att du förhöjde min julstämning, den har varit lite låg ikväll pga av skolstress.

2010-12-16 @ 20:40:46
URL: http://www.sagojul.blogspot.com
Postat av: Therese

Mmm, jag älskar risgrynsgröt! Och Ris á la Malta. :)

2010-12-17 @ 08:55:11
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback