Julenkät!

Hittade denna julenkäten hos Lina på Min Sagojul, och hon bad oss att besvara den, klart man gör det, skitskoj ju!!

*Hur ser din/dina adventsljusstakar ut i år?
Jag har faktiskt ett litet gulligt Luciatåg, med ett litet "Luciabarn" framför varje ljus! Har ärvt den av min farfar och tycker den är jättesöt. Där hemma brukar vi oftast ha en traditionell med mossa och små svampar:)

*Byter du till julgardiner?
Jaa! Bor ju själv nu, så kändes som ett måste med julgardiner även när man flyttat hemifrån!  De ger ju så mysig stämning:D

*När tar ni in granen?
Jag tror inte jag ska ha nån gran i min lilla etta, men hemma i Skåne brukar vi köpa den några dagar innan, och sen ta in den kvällen den 23:e!

*Riktig gran eller plast?
Riktig såklart!! Övervägde att ha en liten plastgran i lägenheten, men känns inte så lönt då jag åker hem den 17:e:)

*Vilket är ditt favoritjulgodis?
Ojdå.. Jag äääälskar chokladkola! Sen missbrukar jag skumtomtar, de kan jag inte få nog av. Sen brukar vi alltid ha Aladdin hemma. Ischoklad gillar jag inte!!

*Vilken är din favoritjulkaka?
Lussebullen!! Finns nog inget bakverk som slår den! Fast får se hur det blir i jul när mormor ska fira med oss, hon brukar alltid ha med sig en massa smaskiga julbakverk:)

*Vad gillar du bäst på julbordet?
Julskinkan helt klart, den klarar jag inte mig utan! Med skånsk senap till:) Köttbullarna med rödbetssallad är ju inte helt fel heller!

*Vilken är din favoritjulskiva?
Gud vad svårt! Jag älskar Christina Aguileras, hon sjunger så vansinnigt fint! Sen även Peter Jöbacks och Mariah Careys GAMLA! Och såklart Disney's egna;D

*Vilken är din favoritjullåt?
Blir bara svårare och svårare, haha! Mer Jul, Have Yourself A Merry Little Christmas, och Last Christmas tror jag!

*Vilken är din favoritsnutt i Kalle Anka på julafton?
Älskar Tomteverkstan, den blir jag aldrig trött på! Piff och Puff är underbara också!


Sådär ja! Nu vill jag se ännu fler svara på denna enkäten, det är så roligt att se vad andra skriver!!



//Axelina

Axelina

Kommentarer
Postat av: Therese

Mmm, chokladkola! Det är verkligen gott. :)

2010-12-02 @ 13:20:01
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Tess

Vad kul att läsa dina svar! :)

Känner igen mig på många av svaren, särskilt julmusiken.

Sv: Luddtussen mår kanon. Han trivs så bra med snön, och tycker mycket om julmusik. En hund helt i min smak ;)

2010-12-02 @ 13:51:48
URL: http://julhostess.blogg.se/
Postat av: Underbara Juletid

Vad kul att du ville svara på min julenkät!

2010-12-12 @ 12:13:41
URL: http://julen.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback