Helgen!

Känner mig nästan tröttare nu efter helgen än vad jag var innan! Har som sagt jobbat i stort sätt hela tiden, men hann med att pricka in en liten adventsfika igårkväll med en kompis:) 

Gud vad jag tycker om min skola, den slutar aldrig att förvåna! I lördags morse, sådär vid halv sju på morgonen var jag på väg till bussen, och för att komma dit går jag igenom campusområdet:) När jag närmar mig skolan hör jag plötsligt julmusik! När jag kommer närmare märker jag att de hade en stor högtalare på taket av en av byggnaderna där det strömmade ut underbar musik! Så glad jag blev, känner att det var vad jag behövde halv sju en lördag morgon för att orka med dagen! Det var likadant när jag tog bussen hem på kvällen, då var musiken kvar! I LIKE!

Ska ju verkligen inte klaga på jobbet, det är jättetrevligt och går bra när man väl är där, de gamla är så snälla (jobbar på ett servicehus). Det är nog bara grejen att jobba en helg som gör att jag "klagat" lite:P Men det var skitmysigt, anordnade en liten adventsfika åt dom på söndagen, vilket var väldigt uppskattat!

Efter jobbet tog jag bussen hem och städade i ordning i mitt råttbo, för att kunna ha vännen på besök! Så det blev en adventsfika trots att tiden var knapp! Mycket mysigt, med glögg, lussebullar och pepparkakor. MYS! Idag har jag varit väldigt effektiv och fixat nästan alla (!) julklappar!

Har inte hunnit ta några bilder denna helgen, men lägger in en liten bild på fönstret där hemma! 

Hahha, så kan en fönsterkarm se ut när man har massa småsyskon som tillverkar diverse julpynt i skolan! Mysigt:)


Har ni haft en bra advent? det hoppas jag i alla fall!



//Axelina
Axelina

Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken tur att du hann med adventsfika! Och mysigt att du ordnade fika för de boende på jobbet. Du bryr dig om dem, fler sådana som dig behövs i vården.

Sv: Jag blev också glad när jag hittade den! Glömmer också bort sådant jag tänkt se, eller missar att det går överhuvudtaget. :) Nu ska vi nog klara oss! :)

2010-12-06 @ 19:09:08
URL: http://Goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Blåmes

Hahaha nej fågeldansen är på onsdag <3 idag är det hoppla fort som en kolibridans!

2010-12-06 @ 21:35:27
URL: http://springboy.blogg.se/
Postat av: Lisa

Kul med en skola som bryr sig om julen för en gångs skull! Jag har haft en kanon-advent. Tappade lite julkänslan där ett tag, har gjort så mycket annat - men idag.... då när jag blickar ut över fönstret så står 6 renar på gården!!! :D underbart! Tomtens renar ;) Lapparna har varit ner med dom hit till oss i helgen tydligen :) så nu är stämningen topp!

2010-12-07 @ 13:35:18
Postat av: Svar till Lisa!

Eller hur, blir lite roligare att gå dit då, haha:D Va?! renar?! men gud, nu måste ju julkänslan vara på topp igen! Så de går rundor utanför ert hus eller? Kan ju inte bli bättre! har också känt att julkänslan försvunnit då och då, man har ju så mkt att göra, men man får lätt tillbaka den igen!

2010-12-07 @ 16:06:39
URL: http://ourchristmas.blogg.se/
Postat av: Lisa igen

Japp, riktiga renar!! :D lapparna kommer alltid ner med dom i lastbil till kusten när dom får för mycket snö där uppe! Här finns mer mat åt dom, så varje vinter kommer dom hit. Men i år är dom mycket tidigare än normalt! Underbart, just i december!!! Hit kommer dom för att det är minimalt med trafik, bara sådär 5 hus här i vår lilla skogshörna (o alla som bor här är släkt ;) :) så dom går runt i skogen o dyker upp ibland runt gårdarna! Underbart! :)

2010-12-07 @ 21:05:23
Postat av: Svar till Lisa igen:D

Jag har sagt det 380 gånger innan, men du lever ju verkligen i ett vinterparadis!! Låter ju bara för bra för att vara sant! Måste ju vara supermysigt att bo i en liten skogshörna med massa renar som springer omkring:) Så avundsjuk! Är glad om jag ser ett djur över huvud taget här, haha!

2010-12-07 @ 21:42:31
URL: http://ourchristmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback