anvsnitt 13

Jag måste säga att jag tycker att julkalenderna är rätt bra i år faktiskt! Absolut ingenting i jämförelse med tex julens hjältar eller sunes jul men den är ändå ganska mysig!
Men det  fortfarande lite för lite julkänsla över den. IDagens avsnitt var det i alla fall betydligt mer än vad det varit innan! Jag ahde dött om det inte hade nämnt julen på självaste lusica! Dessa saker la jag märke till i dagens avsnitt:



Julgranen till höger!



Lussebullar!!



Lussebullar och julstjärna på bordet



hahalite dålig bild... Men man ser i alla fall hyacinterna uppe i vänstra hörnet!

Vad tycker ni om dagens avsnitt och årets julkalender? Bra,dålig?

//Ellen



Ellen

Kommentarer
Postat av: Therese

Har inte sett det avsnittet än men blir glad åt att se julgran, hyacinter, lussekatter osv. Det tar sig! :)



Sv: Ja, det var väldigt tokigt att jag missade det. Men jag ska se det nu idag, det får gå det med. :)

2010-12-14 @ 08:49:13
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Ellinors julblogg

Svar till Axelina: Ja, jag borde nog ta och titta på svtplay, fast det blir inte precis samma känsla att titta i laptopen som på TVn, av någon anledning.

2010-12-14 @ 09:40:53
URL: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/
Postat av: Åsa

sv Ellen: Hahaha, jo, jag är ju rätt ålderstigen nuförtiden, hela 31 år!! ;-) Men alltså, jag gillar ju lutfisk så det är klart jag tycker du ska prova! Själva fisken smakar inte särskilt mycket egentligen, det som kan vara lite läskigt är konsistensen, men det är tillbehören: ärtor, potatis och sås (tydligen olika i olika delar av landet, vi har bechamelsås, andra har äggsås eller senapssås) och kryddpeppar (kanske funkar bäst om man har bara bechamelsåsen eftersom den inte har så mkt smak i sig själv). Testa, som sagt, tycker jag att du ska göra!

2010-12-14 @ 10:57:41
URL: http://nuardetjuligen.blogspot.com
Postat av: Therese

Sv: Ja, det är roligt med frågesport! Rekommenderar det varmt. :) Ja, jag ska titta så fort Markus vaknat, då han också vill se. Han jobbar inatt och ligger och sover gott nu. :)

2010-12-14 @ 10:59:19
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback